Nej för fan, ringer faktikst KF och frågar imorgon, bra att veta. Kul om 4 skulder försvann, för vissa ser ja kommit tillbaka men de värsta var borta. Någon ljusning. Öppnar ett engelsk bolag imorgon kämpar mig framåt! 19% skatt ist för 38% som jag hade ca med enskild firma.
Om du får ett kravbrev inom 10 år eller ringer borgenären så infaller ett preskriptionsavbrott för lån.Nej för fan, ringer faktikst KF och frågar imorgon, bra att veta. Kul om 4 skulder försvann, för vissa ser ja kommit tillbaka men de värsta var borta. Någon ljusning. Öppnar ett engelsk bolag imorgon kämpar mig framåt! 19% skatt ist för 38% som jag hade ca med enskild firma.
Vill man ens ha den minsta chans att få skulderna preskriberade så ska man absolut inte logga in på deras sidor hehe.. då blir det automatiskt ett preskriptionsavbrott.Enklastvär väl och logga in till dina inkassobolag och kolla hur mycket skulderna är. Lär ju ökat en hel del på 3 år…
Såfort de skickar påminnelse under 3 års tid på räkningen så sker ett preskriptionsavbrott och skulden är giltig. Förut gällde minst 4 brev under en 3 års period,vet inte hur det är idag.Men säg jag köper en dator via Klarna. Preskiberas den efter 3 år oberoende av om man har fått en "heads up" under ti
Såfort de skickar påminnelse under 3 års tid på räkningen så sker ett preskriptionsavbrott och skulden är giltig. Förut gällde minst 4 brev under en 3 års period,vet inte hur det är idag.
Personligen så var jag adresslös och fick ingen post alls så alla mina konsumtionsskulder blev preskriberade. Är nog svårare att få till det numera,möjligen gamla skulder. Där ruvade ofta många inkassobolag på skulderna och missade att skicka påminnelse och det spelar ingen roll när den missen har hänt så kan man bestrida skulden. Dock så gäller det att man kräver historik på skulden och går igenom dom för att se om man kan bestrida. Kan bli dyrare om det går till tingsrätten och man förlorar caset.
Verkar som vissa skulder försvinner men ser att vissa kommit tillbaka om den inte gått tre år. Jaja några iaf.