Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kraftig ökning av obetalda snabblån

ja detta känner jag själv igen vad du menar.man skiter i allt o alla andra.orkar just nu inte bry mig om andra än min familj och försöka klara jobbet.att lyssna och va förstående mot alla andra orkar man inte.deprimerad börjar man bli allt oftare.sur arg förbannad.förbannad på dessa regler som finns i vårt sk underbara land.förbannad på mig själv för att jag hamnade i skiten.jag var bra och välkommen när det var som bäst nu är man inte värt ett skit.jag är bannlyst överallt.jag har ett jäkla inkassobolag ringandes efter mig hela jäkla tiden varje dag flera ggr.fasst jag redan pratat med dom.har utmätning kan inte betala återkom om 15 år eller skicka in skiten till kf.nej de fortsätter jaga en.andra skickar brev.jag försöker göra avb planer än idag på smslån men de godtar fortfarande inte mina förslag nää skiti det då.för nu skiter jag idom.alla brev kasstas,suck.
önskar ibland man kunde sluta jobba helt så de inte fick några pengar överhuvudtaget.jobba svart få pengarna i handen hadde varit jättebra.
men men en dag kanske det blir bra när och om det sker förändringar.
man får försöka bita ihop.de finns även bra dagar men ja man är rädd att de börjar bli färre och färre.
men som sagt då kan vi ju vända oss hit bla o skälla och gnälla lite.

Känner medlidande med de flesta i den här tråden. Stå på er och fortsätt ligga i även om det ser mörkt ut...

De sparkar på oss

Jag ligger rejält i skuld tack vare smslån. Jag vill dock inte enbart rikta min kritik på dem och deras höga räntor. Det är jag som tagit lånen, ingen har tvingat mig till det.

DÄREMOT!!

Hade smslån aldrig funnits, hade jag fan i helvete aldrig haft så mycket skulder. Dessutom, det borde förbjudas att kunna ta mer än ETT smslån.

Många, inklusive mig, har idag uppemot ett dussin smslån, alla med höga räntor och urusla villkor.

FÖRBJUD dessa helvetes onda smslån. Men ingen bryr sig, för det är vi som ligger i botten, vi med sämst ekonomi som drabbas. Vi betyder ingenting.

EPO- det är lite det som är min poäng också. 3 år är en på tok gör lång tid vilket gör att man totalt slutar bry sig. Själv har jag varit hos KFM i 7-8 år nu och det beror på att jag inte sett någon framtid. Hade det handlat om låt oss säga ätt år så hade jag sannolikt inte varit en siffra i statistiken längre. Då hade iallafall jag sett ett ljus i tunneln. Med en bestraffning på 3 år (jag längre än grov misshandel) så är tunneln fruktansvärt mörk. Men detta förstår inte gemene man eller beslutsfattarna vilket gör att detta aldrig kommer ändras. Dom ser på oss med samma ögon som dom ser på exempelvis uteliggarna, att man enbart har sig själv att skylla.

Helt sjukt är det. Hur gör ni för att någon gång tänka på något annat? Jag orkar knappt gå upp på morgonen, är såååå trött skulle kunna sova 24 timmar. Fast nu börjar drömmarna hemsöka mig, drömmer fan om sms lån, inkasso och kronofogden. Inte ens sömnen ifred längre. Vet inte hur länge jag kommer orka.

I mitt fall så har det gått väldigt upp och ner. Som jag skrev så har jag hållet på såhär i 7-8 år. Nu är jag bara 3 månader ifrån frihet. Måtte jag klara det. Men, för mig så gällde det att hitta andra värden i livet. Min dotter blev lite räddningen som kom för nästan 2 år sen. Alltså fick jag reda på detta för ca 2 år och nio månader sen. Jag var tvungen att ta tag i det. Men det har också inneburit att jag under snart 3 år levt som en råtta. Och ändå är det nära att gå åt helvete igen. Kämpa kämpa.

Det som gör mig så ledsen och förbannad på mig själv, är att innan jag fick barn hade jag inte några skulder knappt. Nu är min son 7 år, jag är 33 och vi hade kunnat vara en lycklig familj idag utan pengabekymmer. När jag ser på min son gör det så ont i mitt hjärta att jag tror jag går sönder. Han är ju lyckligtvis ovetandes men det kommer ju en dag då han får upp ögonen vem hans mamma egentligen är. Jag känner mig inte vatten värd, helt värdelös. Jag försöker tänka efter vad som gjorde att jag hamnade i denna karusell, då jag inte äger något av värde. Jag har alltså handlat och överkonsumerat på jag vet inte vad egentligen.
Förlåt denna dystra ton men just idag är en av alla mörka dagar jag har...snart måndag och ytterligare en dag fylld av krav i postlådan och mailen fylld av 'hot'.

Dessa jävla snabblån måste förbjudas. Jag har under en lång period försökt ta mig ur det "levande" och det känns som om jag betalat halva Rwandas statsskuld. Men det tar ju förfan inte slut. Nu ser läget förvisso bättre ut än det gjorde för några månader sedan, men fortfarande är livet mörkt när får tid att tänka över ens situation. Jag lider med alla som ligger i botten, det är ett helvete. Fan ta alla som säger att man får skylla sig själv. Visst, man har ett val, men man får absolut inte glömma att det inte krävs mycket innan man har hamnat i skiten. I slutändan tänker man endast "hur fan blev det såhär?".

Jag har lärt mig några saker ur det här vilket kan bli värdefullt i framtiden!

Mina råd lyder såhär:

- Ta inga snabblån för att lösa andra snabblån!

- Snabblåns-företagen brukar nämna "Ta inte ett lån om du inte kan betala tillbaka lånet". Det fungerar inte så. När man väl börjat är det svårt att sluta! Och till slut skiter man i morgondagen. Ta absolut inga lån som kräver skyhöga månadsbetalningar och helst inga lån överhuvudtaget.

- Den som tar sig ur svårigheterna. Spara pengar! Försök undvik att låna från kapitalistkräken om du inte måste och istället kan vänta tills du själv har råd. Jag har faktiskt aldrig känt mig så bedragen och lurad som av låneföretagen.

- Prata ut om problemen men någon du känner och litar på. Du kan få goda råd. Framförallt mår man betydligt bättre.

Jag hoppas ni som lider av problemen som snabblånen medfört fixar det här "helskinnat". Tänk positivt och skit inte i problemen. Det är bättre att ta tag i det. Hoppas vi alla kan tänka tillbaka om några år: "Fan det gick ju bra trots allt"

Senast ändrad:
Dessa jävla snabblån måste förbjudas. Jag har under en lång period försökt ta mig ur det "levande" och det känns som om jag betalat halva Rwandas statsskuld. Men det tar ju förfan inte slut. Nu ser läget förvisso bättre ut än det gjorde för några månader sedan, men fortfarande är livet mörkt när får tid att tänka över ens situation. Jag lider med alla som ligger i botten, det är ett helvete. Fan ta alla som säger att man får skylla sig själv. Visst, man har ett val, men man får absolut inte glömma att det inte krävs mycket innan man har hamnat i skiten. I slutändan tänker man endast "hur fan blev det såhär?".

Jag har lärt mig några saker ur det här vilket kan bli värdefullt i framtiden!

Mina råd lyder såhär:

- Ta inga snabblån för att lösa andra snabblån!

- Snabblåns-företagen brukar nämna "Ta inte ett lån om du inte kan betala tillbaka lånet". Det fungerar inte så. När man väl börjat är det svårt att sluta! Och till slut skiter man i morgondagen. Ta absolut inga lån som kräver skyhöga månadsbetalningar och helst inga lån överhuvudtaget.

- Den som tar sig ur svårigheterna. Spara pengar! Försök undvik att låna från kapitalistkräken om du inte måste och istället kan vänta tills du själv har råd. Jag har faktiskt aldrig känt mig så bedragen och lurad som av låneföretagen.

- Prata ut om problemen men någon du känner och litar på. Du kan få goda råd. Framförallt mår man betydligt bättre.

Jag hoppas ni som lider av problemen som snabblånen medfört fixar det här "helskinnat". Tänk positivt och skit inte i problemen. Det är bättre att ta tag i det. Hoppas vi alla kan tänka tillbaka om några år: "Fan det gick ju bra trots allt"

Nu satte du huvudet på spiken :) Kunde inte sagt det bättre sjäv (försökte i början av tråden). Du beskriver hur det faktiskt blir och jag håller 100% med dig att att man ska undvika ta alla dessa smålån (helst lån överhuvudtaget). Spara hellre. Det gör jag nu och det är en sån frihet. Visst det dröjer ju innan man har sparat till det man vill ha. Men när den dagen kommer då man kan köpa det då är lyckan dessto större :).

Sitter man i en knipa så lös det på annat sätt än dessa smålån. De lever på oss. Nu skriver tidningarna om att de har blivit en ökning på att folk hamnar hos kfm och det ska utredas och hitta möjligheter att det inte ska få fortsätta. Ta det med en nypa salt. Inkasso vill inte släppa denna pengamaskin. Inkasso jublar när folk hamnar hos kfm och kfm driver snällt in varje krona med räntor och avgifter till inkasso. Det blir mycket pengar i slutändan som går rakt ned i inkasso fickorna. Vill ni det?

De pengar som är avgifter och räntor kunde ni själva ha haft och gjort något kul med. Istället går de rakt till inkasso och gör era tomma fickor större. Så tänk flera gånger om innan ni skaffar dessa sms lån. Blunda för dom och lös era problem på nåt annat sätt. Men undvik sms lånen.

Senast ändrad:
du har rätt

Jag förstår dig till fullo. Du har så rätt när man begår ett enda litet misstag så låses alla dörrar i samhället på ett eller annat sätt. Vet en äldre man runt 55 som var förtidspensionär hamnade i finkan pga ett stort slagsmål, han fick 2 o halvt år fängelse.

Myndigheterna låste hans pension han fick anmärkningar blev av med lägenheten körkortet allt pga ett slagsmål. Nu är han ute och lever ett kriminellt liv tack vare myndigheterna.

Jag gör nästan samma sak som du ibland för att man är så förbannad på samhället.

De stora bankerna styr landet tyvärr så är det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp