Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kräver bild på mig med id-kort

Hej!

ny här. Har en fråga som sökt lån förut. Ansökte lån och identifiera mig med bank id och allt. Avtal signerat från båda parter. Helt plötsligt får jag sms att dom kräver en bild på mig själv när jag håller mitt id. Kan dom verkligen kräva detta? Har ju identifierat mig med bank id? Borde räcka?

har nämligen ingen lust att dom ska sitta på en bild på mig när jag håller mitt id. Något jag vill slippa

Hej!

ny här. Har en fråga som sökt lån förut. Ansökte lån och identifiera mig med bank id och allt. Avtal signerat från båda parter. Helt plötsligt får jag sms att dom kräver en bild på mig själv när jag håller mitt id. Kan dom verkligen kräva detta? Har ju identifierat mig med bank id? Borde räcka?

har nämligen ingen lust att dom ska sitta på en bild på mig när jag håller mitt id. Något jag vill slippa

Detta är för att säkerställa att rätt person inte kapar ditt mobila bank id. Inget ovanligt om man har grunder och tar det säkra före de osäkra. De har ju sekretess så förstår inte vad problemet är
Ta en bild medan du håller uppe bilden och sen så har du lånet. Handlar om en bild som inte kommer synas på varken sociala medier eller annat.

Det var vanligare förr när det inte användes bank id, särskilt snabblångivarna ville i princip alltid ha bild på id-kort med dagens datum. Bild på en själv som håller id-kort har jag dock inte jag i alla fall råkat ut för men det är klart att säkerheten stramas åt mer och mer. Vilken långivare är det som kräver detta trots identifiering med bank id?

Du ska väl enkom fotografera ditt id inte när du sitter med det väl.?

Aldrig hört talas om tidigare. Att skicka in kopia på sitt ID förekommer dock. Vem är långivaren?

Sådant förekom för ganska många år sedan när långivarna inte hade utvecklat sina sajter för BankID. Det var redan då lite udda, kommer inte ihåg vilka som använde sej av det då.

Fattar inte vrf man gör så stor sak av grejen ? ta en bild på dig själv o skicka , så svårt kan det ej vara

Han kanske försöker ta lån i någon annans namn o hade bank id tillgängligt men blir svårare med bild?

Inget förvånar än lägre
Fattar inte vrf man gör så stor sak av grejen ? ta en bild på dig själv o skicka , så svårt kan det ej vara
Det är väl ingen som gör stor sak av nånting. Och det är ändå ett anmärkningsvärt krav.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp