Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kostnad för delgivningsman från Kronofogden – vad gäller 2025?

Jag har oturligt nog fått en skuld till kronofogden. Fick påminnelse på delgivningen för 6 dagar sen och tänkte skriva under om en vecka då jag får in pengar. Men de var snabba på kronofogden och en delgivningsman kom hem igår för underskrift. Jag skrev under. Jag undrar om det tillkommer någon kostnad för att en delgivningsman kom hem och hur betalar jag i så fall den. Och en till fråga, det står sista dag att agera 4 november. Betyder det att jag kan betala 4 november, på tisdag?

Senast ändrad:
Du ska meddela svar antingen godkänna skulden eller bestrida den senast då. Är skulden borta tills dess så händer ingenting. Men då måste du kollat upp att inkassobolaget meddelat att skulden är borttagen tills dess. Skulle du veta att du kan betala skulden helt men inte hinner till den 4e så kan du bestrida den så får du tekniskt sett lite mer tid på dig utan att få en anmärkning.

Du ska meddela svar antingen godkänna skulden eller bestrida den senast då. Är skulden borta tills dess så händer ingenting. Men då måste du kollat upp att inkassobolaget meddelat att skulden är borttagen tills dess. Skulle du veta att du kan betala skulden helt men inte hinner till den 4e så kan du bestrida den så får du tekniskt sett lite mer tid på dig utan att få en anmärkning.
Bestrider du får du ingen anmärkning även om det går till domstol och du förlorar där. Dock kan du få ett skuldsaldo om de lämnat in det för indrivning!

Kostar inget att bli delgiven av kfms delgivare.

Bestrider du får du ingen anmärkning även om det går till domstol och du förlorar där. Dock kan du få ett skuldsaldo om de lämnat in det för indrivning!

Det stämmer ju inte nödvändigtvis.. Får man tredskodom så är det ändå anmärkning

Det stämmer ju inte nödvändigtvis.. Får man tredskodom så är det ändå anmärkning
Jo, men nu tänkte jag på att förlora genom match och inte förlora för att man lämnar w.o. :cool: Men visst, det är förlust oavsett. Men det landar inte som en betalningsanmärkning utan som tredskodom om jag inte är fel på det - vilket kan ses som sämre.

Jo, men nu tänkte jag på att förlora genom match och inte förlora för att man lämnar w.o. :cool: Men visst, det är förlust oavsett. Men det landar inte som en betalningsanmärkning utan som tredskodom om jag inte är fel på det - vilket kan ses som sämre.
En tredskodom blir anmärkning

En tredskodom blir anmärkning
Ja, det är jag som är snurrig på innebörden rakt av på ordet betalningsanmärkning. Jag har jämställt det helt med utslag i betalningsföreläggande. Sen har jag kategoriserat tredskodom, missbruk av kredit, utmätningsförsök etcetera var för sig!

Så är det ju inte! Langa hit din dumstrut nu så kan jag bära den ett tag innan du återfår den!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp