Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kort lån på 6000 kr i 19 dagar – tips vid skuldsanering?

Gör du en omprövan tar det 6 månader innan Kronofogden hanterar din ansökan. Om du måste göra någonting (akut) med tänderna så kan det inte vänta 6 månade. Bara för att nämna ett exempel. Begravning kan vara annat. Barn som måste ha en klassresa vad vet jag. Finns mängder med saker som kan dyka upp. Varierande omständigheter.
Du får till 99% inte något gehör för en klassresa.

Var bara ett exempel. Oavsett om man får gehör eller inte tar det 6-7 månader innan det ens hanteras.

Nej, då är det nog lättare att söka medel ur fonder och dylikt. Eller tyvärr avstå från klassresan om det inte går att lösa på annat sätt.

Gör du en omprövan tar det 6 månader innan Kronofogden hanterar din ansökan. Om du måste göra någonting (akut) med tänderna så kan det inte vänta 6 månade. Bara för att nämna ett exempel. Begravning kan vara annat. Barn som måste ha en klassresa vad vet jag. Finns mängder med saker som kan dyka upp. Varierande omständigheter.
Ja mycket oförutsett kan ju hända under åren med skuldsanering. Kanske är jag där naiv men ett samtal med KFM om det är kris av något slag måste vara bättre än att bara sluta betala in någon månad med eftersläpning och kanske onödig oro som följd.

Men skulle det trilla in någon helt oväntad stor utgift som inte ryms inom bufferten man har i KFs uträkning så kan man väl ompröva eller få anstånd? En samtal till KFM är ju alltid bättre än tystnad om man inte kan betala en månad eller två.

Nej ett samtal är faktiskt exakt lika bra som tystnad. Så länge det inte finns en omprövningsbegäran så finns det inte ens någonstans att anteckna från samtalet..

Nej ett samtal är faktiskt exakt lika bra som tystnad. Så länge det inte finns en omprövningsbegäran så finns det inte ens någonstans att anteckna från samtalet..
Ok, så när skuldsaneringen väl är gång så är det enbart omprövningar som antecknas och beslutas? Men om man nu, berättigad eller inte, är orolig över situationen borde ju KFM om någon kunna ge lugnande råd. Fast jag är ju en sådan person som måste räta ut minsta frågetecken för att få lugn och ro.

Ok, så när skuldsaneringen väl är gång så är det enbart omprövningar som antecknas och beslutas? Men om man nu, berättigad eller inte, är orolig över situationen borde ju KFM om någon kunna ge lugnande råd. Fast jag är ju en sådan person som måste räta ut minsta frågetecken för att få lugn och ro.
Det är inte riktigt kronofogdens uppgift, man kan ge råd och sen kommer det ändå bara skarpt kunna prövas i en omprövningar.

Det krävs ett ärende för att kunna anteckna något, det finns inte så många varianter på ärenden, grundärenden, omprövningar och åter från domstol tror jag. Finns ingen av dessa typer av ärenden kan inget noteras.

Det är likadant på verkställighet, i alla fall för någon som aldrig funnits i kfms system, men kanske vet att man hamnar där, skickas in både brev och rings in åsikter som man inte kan göra något med.

Det är inte riktigt kronofogdens uppgift, man kan ge råd och sen kommer det ändå bara skarpt kunna prövas i en omprövningar.

Det krävs ett ärende för att kunna anteckna något, det finns inte så många varianter på ärenden, grundärenden, omprövningar och åter från domstol tror jag. Finns ingen av dessa typer av ärenden kan inget noteras.
På ämnet omprövningar. Skulle du säga att det finns värde i att skicka in en omprövning för kortare försämringar i ekonomin som gör att man hamnar efter nån månad eller två med inbetalning? Även om man räknar med att när ärendet tas upp om ett halvår så är man tillbaka på samma inkomst som förut? Eller är det enklare att bara försöka betala ikapp så snart man kan? Tycker det finns rätt lite information om detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp