Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Korkad på riktigt men hjälp snälla (underskott)

Ni vet världens enklaste grej som 30 olika personer har försökt förklara men man fattar ändå inte? (jag är smart förövrigt, tror jag :))

Underskott kapital, någon sorts ekonomisk förlust någonstans, fine.
Underskottet har hos mig legat kring 36.000 i cirka fem år nu... under dessa åren har jag sålt bostäder, bytt jobb, fått bort alla lån utom CSN och bolån samt gått upp i lön. Hur kan denna siffra vara nästintill orörlig och hur får jag ner den? För jag gissar att den ska vara så nära noll som möjligt...

tacksam för all input önskar trögast.com

Pa: ska pinsamt nog erkänna att jag har högsta betyg i samtliga matematikkurser landet har att erbjuda :facepleading::(

Underskottet är väl bolånet? Motsvara 3000 i räntekostnader per månad.

Du betalar ca 3000 i ränta per månad eller gör dåliga aktier eller fondaffärer, eller åtminstone tidigare år hade du ett jätteuppskov från försäljning av bostad

Tack, två bra svar och jag fattar genast lite mer :)
Så länge jag har ett bolån kommer detta alltså ligga kvar i ungefär samma takt? Då känns det bättre
Inga aktier eller sådant, enbart bolån och CSN idag i långväg

tack för era kloka svar!

Du betalar ca 3000 i ränta per månad eller gör dåliga aktier eller fondaffärer, eller åtminstone tidigare år hade du ett jätteuppskov från försäljning av bostad
Inga uppskov heller förresten, tror sånt bara biter en i svansen och kommer alltid olägligt så det betar jag av så fort det bara går :)

Lånar tråden då jag med hae en fundering med underskott, jag har rätt stort underskott och får tillbaka 20 tusen nu I april och behöver dessa just nu men funderar att ändra underskottet efter jag fått skatte pengarna då jag funderar söka samlingslån i juni. När måste man betala tillbaka skatten när man ändrar underskottet ? Eller hur snabbt kan man ändra tillbaka det?
Hoppas ni är med hur jag menar :facejoy:

Lånar tråden då jag med hae en fundering med underskott, jag har rätt stort underskott och får tillbaka 20 tusen nu I april och behöver dessa just nu men funderar att ändra underskottet efter jag fått skatte pengarna då jag funderar söka samlingslån i juni. När måste man betala tillbaka skatten när man ändrar underskottet ? Eller hur snabbt kan man ändra tillbaka det?
Hoppas ni är med hur jag menar :facejoy:

Nej det ska betalas i slutet av året, det kan vara bra att veta att skatteverket börjat avslå ändringar på sånt, man har väl helt enkelt inte tid att hålla på och ändra folks taxeringar för att hyfsa till kreditbetygen.

Nej det ska betalas i slutet av året, det kan vara bra att veta att skatteverket börjat avslå ändringar på sånt, man har väl helt enkelt inte tid att hålla på och ändra folks taxeringar för att hyfsa till kreditbetygen.

Ok! Vad bra! Nä, jag förstår det antar att det är många som jag som tänker likadant! Men kan vara värt ett försök, de värsta som kan hända är väl ett avslag bara. Har ökat inkomsten med 30 ynka tusen men även ökat underskottet på 10 tusen tyvärr. Men får väl testa kanske, tar väl nästan två månader innan de eventuellt går igenom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp