Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kontrolluppgifter norwegian

Hejsan,

Jag har inget minne av att jag har sett att norwegian skickat in kontrolluppgifter till skatteverket avseende inbetald ränta så vände mig till deras kundtjänst och frågade varpå jag fick följande svar.

"Som det framgår från punkt 6 i sparkontoavtalet drar vi inte någon skatt på upplupen ränta.
"Bank Norwegian är inte skyldig att göra avdrag för preliminär skatt från kapitaliserad ränta. Kontohavaren
ansvarar för att betala skatt på kapitaliserad ränta".

Det innebär att vi rapporterar om din kapitaliserade ränta till Skatteverket men du måste själv skatta på dessa pengar.
Det sker vanligtvis till 30% skattesats."

Någon som är lite klokare än vad jag är kanske kan förklara innebörden av detta gällande skattemässiga konsekvenser av detta. Är räntan avdragsgill och att den inte har rapporterats in?

Såklart att den är avdragsgill, det är en bank.

Finns inte Bank Norwegian med som avdrag på din deklaration kan du bara kolla med dom vilket belopp i ränta du betalt in till dem under 2014 så drar du av den själv i din deklaration.

Norwegian talar ju i sitt svar om ränta du får genom att sätta in pengar på ett sparkonto hos dem. Det handlar inte om ränta du har betalat på dina lån. Prova maila dem igen och förtydliga att det handlar om ränta du har betalat på ditt lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp