Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kontoutdrag skuldsanering

Hej

Är det vanligt att KFM vill ha kontoutdrag när man söker skuldsanering? Och vad är det som de vill se på utragen?

Mvh Bridget

Ja, vår @Lasseman har en liten rolig grej i att ge kryptiska svar lite till höger & vänster, så låt mig försöka ge mig på ett svar utifrån det jag har kunnat finna... Låt oss först och främst göra gällande att Skusan kan efterfråga precis VAD DOM VILL som kan anses vara adekvat i bedömningen gällande om vederbörande skall beviljas inledande eller ej. Man har ingen skyldighet att inkomma med efterfrågat material, men då kan man oxå falla på det som oxå anses vara en viktig bedömning, om man har samarbetat och lämnat ärliga svar.
Vad jag har kunnat utläsa, så är det främst de med typ spelmissbruk som jag har kunnat läsa mig till och som IBLAND har fått inkomma med kontoutdrag. Detta är ju ett av flertalet sätt för Skusan att se om det fortfarande finns transaktioner till olika spelbolag, etc eller ej. Det är ju inte rimligt att låta en person med fortsatt aktivt spelmissbruk att bli beviljad en skuldsanering.

Likaså är en anledning om man har relativt nytagna lån..då kanske Skusan vill se vart dessa pengar verkligen har gått till. Om de har gått till avbetalningar på andra lån, som man kanske har uppgett i sin ansökan eller om det finns transaktioner till en Gucci affär...typ ;)

Dom vill nog helt enkelt göra sig en bedömning av vart pengarna på kontot har gått till. Om lånen är "gamla" och man har levt med löneutmätning ett bra tag, så lär kontoutdragen vara tämligen "rena"... :) och då finns det nog inte så mycket intressant info för Skusan att utläsa...även då jag förstår att man kan få kontoutdrag för flera år bakåt i tiden...

Ja, vår @Lasseman har en liten rolig grej i att ge kryptiska svar lite till höger & vänster, så låt mig försöka ge mig på ett svar utifrån det jag har kunnat finna... Låt oss först och främst göra gällande att Skusan kan efterfråga precis VAD DOM VILL som kan anses vara adekvat i bedömningen gällande om vederbörande skall beviljas inledande eller ej. Man har ingen skyldighet att inkomma med efterfrågat material, men då kan man oxå falla på det som oxå anses vara en viktig bedömning, om man har samarbetat och lämnat ärliga svar.
Vad jag har kunnat utläsa, så är det främst de med typ spelmissbruk som jag har kunnat läsa mig till och som IBLAND har fått inkomma med kontoutdrag. Detta är ju ett av flertalet sätt för Skusan att se om det fortfarande finns transaktioner till olika spelbolag, etc eller ej. Det är ju inte rimligt att låta en person med fortsatt aktivt spelmissbruk att bli beviljad en skuldsanering.

Likaså är en anledning om man har relativt nytagna lån..då kanske Skusan vill se vart dessa pengar verkligen har gått till. Om de har gått till avbetalningar på andra lån, som man kanske har uppgett i sin ansökan eller om det finns transaktioner till en Gucci affär...typ ;)

Dom vill nog helt enkelt göra sig en bedömning av vart pengarna på kontot har gått till. Om lånen är "gamla" och man har levt med löneutmätning ett bra tag, så lär kontoutdragen vara tämligen "rena"... :) och då finns det nog inte så mycket intressant info för Skusan att utläsa...även då jag förstår att man kan få kontoutdrag för flera år bakåt i tiden...
Tack Kimsan
Du har koll på det mesta och tar dig tid att svara. Du verkar vara en god, snäll och peppande tjej, Tack.

Mvh
Bridget

Tack Kimsan
Du har koll på det mesta och tar dig tid att svara. Du verkar vara en god, snäll och peppande tjej, Tack.

Mvh
Bridget

Tack för fina ord.. :) Då jag lusläser all info som jag kommer över och som jag letar efter, så delar jag självklart med mig ! :)
Kram på dig Bridget & ha en fin helg !

Det var inget bra svar. Det hjälpte inte mycket. Kanske någon med erfarenhet kan svara.

Mvh Bridget

Jag ringde skuldsaneringen och frågade och fick det svaret, dom har erfarenhet.

Hej
Men det var inte svar på min fråga.
Mvh Bridget

Tråkigt att inte svaret dög till, det kom ändå från dom som jobbar med det. Om inte deras svar duger så vet jag inte riktigt vilken instans som kan ge godtagbart svar.

Ok...en del handläggare vill se utdrag. Min var väldigt petig och krävde att jag skrev på ett papper och där hon kunde begära utdrag från de största affärsbankerna. Enligt henne förekommer det mycket fusk när folk skickar in redigerade utdrag så hon ville få det direkt av bankerna
I korta drag: Beror skulderna på köpmissbruk vill dom inte se något som detta: Zalando -1,956,00 ;)) och beror skulderna på spelmissbruk ser det illa ut om det står Svenska Spel -3,000,00

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp