Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kontokredit / kreditkort hur räknas dessa (skuldsanering)?

Hej!
Har ej skuldsanering / löneutmätning än ,men räntor som skenat och även hög restskatt som inte gick att skjuta på detta år(brukar funka till december annars) har gjort att de ser jäkligt kärvt ut framöver för mig .
Undrar lite hur dom ser på kontokrediter / kreditkort vid ansökan om skuldsanering ? Vet att nya lån är en nackdel men om man haft krediter som man nyttjar till och från, ibland kanske dom är helt nollade och ibland helt maxade .
Räknas dessa som ett nytt lån varje gång man tar ut pengar ? Eller är de datumet kan skaffade dom ?

kanske är en dum fråga men jag har exempelvis avida krediten , skaffade den 2018 eller nåt sånt , betalade ner den till noll men varit tvungen att ta ut på den nu under 1 år så nu är den nästan maxad igen. Hur ser dom på det vid en ansökan ?

Ska du ansöka om skuldsanering behövs en tydlig brytpunkt då du slutat låna pengar och slutat anv av krediter du har. Att ta ut på en kredit kan ses som nytt lån även om du haft den länge men du fortsätter utnyttja den, det ser inte bra ut. Du ska ju själv ha gjort allt du kan för att betala dina skulder bla..

När jag sökte fick jag avslag delvis pga krediter som återutnyttjades. Jag betalde in på kontokrediten varje månad och plockade i princip direkt ut igen. Även ett köp på faktura räknades som negativt i helhetsbedömningen. Så nyttja krediter ses som nya lån skulle jag säga oavsett när du beviljades krediten

Tydlig brytpunkt som annlo skriver är viktigt, du måste visa att du brutit ett mönster.
Jag fick beviljad skuldsanering fast jag använt krediter in i det sista, beror nog lite på anledningen också . Har du planer på att söka så sluta ta ut på krediterna, lycka till.

Tydlig brytpunkt som annlo skriver är viktigt, du måste visa att du brutit ett mönster.
Jag fick beviljad skuldsanering fast jag använt krediter in i det sista, beror nog lite på anledningen också . Har du planer på att söka så sluta ta ut på krediterna, lycka till.
Tack för alla svar !
Får man fråga vad du hade för anledning som dom godkände ?:)

Tack för alla svar !
Får man fråga vad du hade för anledning som dom godkände ?:)
Nu var det inte till mej du ställde frågan men jag hade nått lån som var lite för nytt eg (tror det var 1 år gammalt) enl handl. Men jag redogjorde varför det lånet togs, att det var för att försöka få en lägre månadskostnad genom att betala bort svindyra krediter.
Det här stod med i brevet från KFM ang att jag iofs hade ett relativt nytt lån men att helheten sammantaget var det skäligt ändå att bevilja mej sanering. Jag tror personligen att det att jag o maken valde att sälja huset i samband m ansökan hjälpte vågskålen tippa till den positiva sidan.
Det jag vill säga är att det är många parametrar som spelar in om man blir beviljad el inte. Nu var detta 2017 o jag upplever då jag läser här på forumet att det har blivit tuffare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp