Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kontokredit eller snabblån?

Vilket är vanligast? Behöver ett litet lån på 4000 kr men när jag undersöker de gamlare snabblånen blir månadskostnaden ca 1800 kr (inklusive återbetalning av lånet) och det är lite saftigt, men samtidigt betalar man ju mer i helhet om man tar en längre löptid. Jag funderar på att ansöka om en kontokredit ändå och betala ca 600 kr/månad i 12 månader istället men jag undrar, hur gör ni andra? Brukar ni ta mindre löptider eller tar ni också kontokrediter? Finns det något alternativt jag inte känner till?

Blev bara överraskad över hur svårt ett litet lån som 4000 kr blev att planera in i min ekonomi.

Har du ingen möjlighet att skrapa ihop 4 k på annat sätt än lån? Det var så det började för alla oss här, med ett litet lån. Sen ett annat litet lån för att betala det första och så är karusellen igång?
Sälja nåt eller låna av anhörig är bättre än att ta ett snabblån!
Hur ser din ekonomi ut?
Hur säker är du att du kan betala tillbaka?
Hur säker är du att du vill att ngn annan ska tjäna på dig och dina pengar?
Kolla vad du har i gömmorna först och sälj är mitt råd.

tycker det ringer lite varningsklockor när du säger att du tänkt dela upp en sån liten summa på 12 månader med stor risk att låna mer precis som Myra säger.

kolla istället ifall du har några utgifter du kan skära ner på samt har något hemma du kan sälja om det är panik att få ihop 4000 kr.

Behöver du verkligen dela en så pass liten summa på så många månader? Gör du det blir ju kostnaden enorm sett till lånesumman? Men betalar du av på 2 månader blir kostnaden knappt något. Är din ekonomi så ansträngd?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp