Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kontantfinans . se - Nytt lån? 15000:-

God kväll.

Vet någon vilka dessa använder när man inte kan betala sin räkning.

* Går det direkt till fogden?
* Finns inkasso med möjlighet till avbetalningsplan, en sund sådan?

Sist ni som låtit det förfalla, har ni fått en missbrukskreditering?

Nej, inget händer av missbruk och inkassot är Gothia

De bara ringer och ringer hur får jag dem att sluta??

Har meddelat dem att jag inte kan betala längre det de kräver per månad och vill ha en avbetalningsplan vilket de inte beviljar. De säger att de har Gothia inkasso hur lång tid tar det innan lånet hamnar där. Denna vecka har de ringt och ringt både hemtelefon och mobilen trots att jag förklarat situationen för dem. Barnen förstår inte varför jag eller de inte får svara och jag vet inte hur jag ska bli av med deras samtal. De ringer både från Kalix och Göteborg skäms att det gått så här långt men jag kan inte annat än låta det gå till inkasso. Har förstått att Gothia är bra stämmer det?

Behöver er åsikt vet ej vad jag ska göra!!

Idag fick jag brev från dem att antingen betalar jag ikapp senast 30/9 eller så sägs lånet upp den 3/10 hur ska jag göra? Betala ikapp med pengar som blir mycket svårt att få fram eller låta skulden gå till Gothia och hoppas det kan läggas till annan skuld hos dem.

Idag fick jag brev från dem att antingen betalar jag ikapp senast 30/9 eller så sägs lånet upp den 3/10 hur ska jag göra? Betala ikapp med pengar som blir mycket svårt att få fram eller låta skulden gå till Gothia och hoppas det kan läggas till annan skuld hos dem.

Jag tycker att du ska ta kontakt med Gothia, de är mycket trevliga, och kolla om det går att få avbetalning hos dem om lånet går till inkasso. Det är inte inkassobolaget som bestämmer sådant, såvida de inte "köpt" lånet av den ursprungliga kreditgivaren.

Har någon fått avbetalningsplan hos Gothia på Kontantfinans lån

Har inte kunnat betala mina Kontantfinans lån de sista 2 månaderna och vet att de själva inte beviljar avbetalningsplan men har Gothia som inkasso. Är det någon som släppt Kontantfinans till Gothia och fått en bra plan? Jag betalar i dag 507 kronor för båda och hoppas förstås på ett mindre belopp. Har idag Meddelandelån och Abuni hos Gothia betalar 1000/månad för dem. Kan jag kontakta Gothia och fråga om de ger avbetalningsplan redan nu eller ska jag vänta tills lånen blir uppsagda?

Kontakta dom nu.. Om lånet sägs upp kommer de kräva dig på hela beloppet vilket du då kommer släppa till gothia. Hör med gothia vad de säger och tycker? Det viktiga är att du för en dialog med dom. De är jätte trevliga att ha och göra med.

Konstiga de är. Jag fick "släppa allt" förra året och jag har inte hört ett ord från Kontantfinans. Jag fick några påminnelser ett par månader men sedan dessa är det knäpptyst om dem. Jag vet inte ens vilket inkassobolag de har.

Konstiga de är. Jag fick "släppa allt" förra året och jag har inte hört ett ord från Kontantfinans. Jag fick några påminnelser ett par månader men sedan dessa är det knäpptyst om dem. Jag vet inte ens vilket inkassobolag de har.

De har Gothia inkasso säger de själva, fick du brev från dem att det var uppsagt men du har sen dess inte hört från dem?

Jag minns inte riktigt hur det gick med Kontantfinans för det har gått över ett år nu sedan jag "släppte allt". Jag fick påminnelser från dem ett par månader fram där de dubblade inbetalningen hela tiden. Jag hade tagit bort deras autogiro så jag fick inbetalningskort. Till slut så upphörde inbetalningskorten att komma och sedan hörde jag inget mer ifrån dem. Jag fick aldrig brev från Gothia. Jag fick bara brev där det stod "Kontantfinans". Inget annat. Jag var även kund hos Klingel och fick släppa allt och de hörde heller aldrig mer av sig efter ett par påminnelser. Märkligt. Jag har inte hört någonting från Kontantfinans sedan förra året.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp