Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kontantfinans, erfarenheter

Ser att Kontantfinans numera enbart tar Bisnode. Någon som har erfarenhet av dem? Lätt att ha att göra med? Svårt att få beviljat? Hur är gången, telefonsamtal och massa post eller smidigt via e-leg?

Ser att Kontantfinans numera enbart tar Bisnode. Någon som har erfarenhet av dem? Lätt att ha att göra med? Svårt att få beviljat? Hur är gången, telefonsamtal och massa post eller smidigt via e-leg?
Är du säker på att dem bara tar bisnode nu och inte bisnode och UC som de gjorde innan?

Om man betalar via autogiro, får man ändå hem en lapp varje månad? Någon som vet?

Sökte i måndags o fick besked "manuellgranskning", sedan har jag inte hört något. Inget på mailen, varken godkännande eller avslag eller ens bekräftelse. Hur är deras "gång"?

Är det någon som vet ifall dem endast tar Bisnode? Deras hemsida ger dubbla budskap, i Villkoren framgår att dem tar Creidtsafe/Bisnode och UC, men i deras Frågor och Svar så framgår att dem endast tar Bisnode. Vet inte riktigt vad som gäller slutligen. Jag har mejlat dem så får nog svar efter Nyårshelgen.

Är det någon som vet ifall dem endast tar Bisnode? Deras hemsida ger dubbla budskap, i Villkoren framgår att dem tar Creidtsafe/Bisnode och UC, men i deras Frågor och Svar så framgår att dem endast tar Bisnode. Vet inte riktigt vad som gäller slutligen. Jag har mejlat dem så får nog svar efter Nyårshelgen.

Har själv frågat samma när jag såg villkoren och fick svar:

”Tack för ditt mail!

I dagsläget hämtar vi en kreditupplysning via Bisnode. VI tar alltså ingen upplysning via Creditsafe eller UC:

Jag önskar dig en fortsatt fin och trevlig dag!
Med vänliga hälsningar,
Fia”
Hann skriva ett till innan svar och fick svaret:
”Tack för ditt mail!

Vi tar i dagsläget en kreditupplysning via Bisnode, oavsett vilken summa man ansöker om.

Jag önskar dig en fortsatt fin och trevlig dag.
Med vänliga hälsningar,
Fia”

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp