Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kontantfinans, 20 000 kr

Har aldrig själv lånat av dem, men så här skrev de i svar när jag frågade i Januari angående kreditupplysning. Vet ej om det fortfarande aktuellt dock:

"Hej xxxxxxx,

Tack för ditt mail!

När du gör en låneansökan hos oss, tas först en kreditupplysning via Bisnode. Går lånet igenom upplysningen från Bisnode tas även en UC. En UC tas oavsett vilket belopp du ansöker om.

Självklart är du välkommen åter om du har fler frågor eller funderingar som vi kan hjälpa dig med.

Jag önskar dig en fortsatt fin och trevlig dag!

Med vänlig hälsningar

xxx"

Någon som tagit 20000 på kontantfinans ??

Bra eller dåligt ?

Tar bara Bisnode eller ?
Får man fakturor hem ?
Det är några år sedan jag tog lånet, men det var ingen UC. Pappersfaktura skickades hem varje månad. De var bra att ha och göra med, gick att förhandla med. Men som sagt var är mina erfarenheter ett par år gamla.

Nisse är du helt säker på detta?
Blir så orolig då vissa skriver UC, andra Bisnode och vissa osynlig UC. Hade behövt söka där men vågar inte pga detta :(

Jag frågade för ett par veckor sedan och fick svaret att de tar via Bisnode.

Blir så orolig då vissa skriver UC, andra Bisnode och vissa osynlig UC. Hade behövt söka där men vågar inte pga detta :(

Sökte för 2 veckor sedan och mailade även innan för säkerhets skull. Då var det bara bisnode , men du kan ju alltid kontakta dem innan du söker för säkerhets skull.

Sökte igår och mailade fick till svar att det bara va Bisnode . Dock så har jag minupplysning från Bisnode och efter ansökan igår så finns det ingen registrerad förfrågan från kontantfinans nu kanske det tar några dagar innnan det registreras .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp