Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kontaktar kronofogden hyresvärden

Det finns till och med ett särskilt fält där vi kan fylla i uppgifter från hyresvärden..
Ibland skriver du så himla konstigt. Tror inte du riktigt förstår vad du sänder för budskap med dina korta konstiga kommentarer. Jag kan respektera att du kanske sitter inne med kunskap, har förstått att många här inne känner stort förtroende för dig och det du skriver. För min egen del har jag svårt att ta dig på allvar. Man måste vara ödmjuk som medmänniska, härinne finns en hel del människor, inklusive mig själv som går igenom en stor förändring och försöker ändra sitt liv och kämpar hårt för att bara orka ta sig igenom vardagen. Man har inte plats för dumma kommentarer. Känns som du vill så ett frö av hopp för att sen göra folk förtvivlade med det du skriver, ett sätt för dig att känna dig extra viktig kanske? Du har säkert rätt i mycket av det du skriver men du måste också förstå att du kanske inte alltid vet allt bäst och att din erfarenhet/kunskap alltid är hela sanningen. Även om du på något sätt jobbar på den myndighet många av oss fruktar så är du inte hela myndigheten. Får hoppas att det är din brist att uttrycka dig i skrift som gör att det känns konstigt det du skriver och jag kan mycket väl missförstå dina budskap, det ligger hos mig, det är bara mina känslor. Vill bara dela med mig så du kanske förstår och reflekterar över att du kan missuppfattas fel.

Det finns till och med ett särskilt fält där vi kan fylla i uppgifter från hyresvärden..
Va ville du säga med detta? Att vi inte kan vara helt säkra på att kronofogden inte kontaktar hyresvärden? Detta för att vi nyss kände oss säkra och kunde slappna av lite? Det känns som om det är helt olika personer som skriver med ditt forum alias. Kunskap har du men du behöver inte hålla på så här.
I början av tråden skriver du att det är högst troligt att kronofogden kontaktat hyresvärden i ett annat ärende mm. Sen tvärvändning?!?

Senast ändrad:
Va ville du säga med detta? Att vi inte kan vara helt säkra på att kronofogden inte kontaktar hyresvärden? Detta för att vi nyss kände oss säkra och kunde slappna av lite? Det känns som om det är helt olika personer som skriver med ditt forum alias. Kunskap har du men du behöver inte hålla på så här.
I början av tråden skriver du att det är högst troligt att kronofogden kontaktat hyresvärden i ett annat ärende mm. Sen tvärvändning?!?

Jagmeddelade ett faktum och att infon ni fått var felaktig.
Men det är som jag skrivit inte något som görs rutinmässigt utan bara i speciella fall tex om vi får en hyresuppgift från fkassan och en annan från gäldenären och gäldenären inte går att nå, då kan man ringa hyresvärden och höra vilken grundhyran är, det händer att pplatser och garage tagits med, vilket inte ska räknas med..

Jag kan bara säga för min del att jag fått väldigt olika uppgifter av olika handläggare på KFM, beträffande vad som händer med min tjänstebil om jag söker skuldsanering, vilket gjort att jag inte vågat ännu, utan den kan jag inte sköta mitt jobb. När jag har löneutmätning så tas det hänsyn till den så att jag kan ha den kvar. Jag tror inte att någon av dem som svarat på frågorna har ljugit utan en del saker blir en bedömningsfråga. Samma sak med hyresnivå, om man får behålla sitt hus etc.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp