Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Konsumentkredit, någon som har erfarenhet av dem?

Jag tror hen menar den årliga uppdateringen av inkomstuppgifter, som sker flera gånger beroende på när man fått sitt slutskattebesked.
Om deklarationen är godkänd av skatteverket sker uppdatering, det kan ske i början på juni men även i augusti (eller ännu senare) om du exempelvis har kvarskatt eller om skatteverket behöver utreda något. Fick du skatteåterbäring i april så skedde uppdateringen då.

Det sker inte som regel någon rutinmässig uppdatering av UC i början på månaderna. Vet inte vad du syftar på. Den rutinmässiga uppdateringen hos UC av krediterna sker 15-20 varje månad.
Vid månadsskiftet uppdaterades UC'n för flera av oss härinne, trots att den "redan" uppdaterats 15 april dessförinnan. Du kan läsa mer om detta i minUC -tråden... inläggen som postades den 1 maj närmare bestämt, det är det jag syftade på.

Vid månadsskiftet uppdaterades UC'n för flera av oss härinne, trots att den "redan" uppdaterats 15 april dessförinnan. Du kan läsa mer om detta i minUC -tråden... inläggen som postades den 1 maj närmare bestämt, det är det jag syftade på.
Jag har också märkt att det sker justeringar av betygen i början på vissa månader. Rättare sagt har jag sett denna justering i början på varje udda månad. Det kan bero på att vid dessa tidpunkter så skruvar UC på sina formler utifrån data som UC har analyserat. Detta kan vara att vissa kriterier som exempelvis antal ff inte har lika stor koppling till betalningproblem som tidigare data har pekat på. Självklart är det så att UCs formler justeras kontinuerligt, jag tror att de gör detta inför varje udda månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp