Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Konstruktiva frågor för er med betalkoll/credigo/easycredit

1. Skapad 09 dec 2017
2. Har skött betalningarna exemplariskt.
3. Har Collector lån på uc sen tidigare.
4. Nej.
5. Gick från 0,97% till 2,35%.

Måste ha att göra med en högre nyttjandegrad i procent av krediter och ett nytt företag (northmill) i kreditmixen om min teori stämmer. Ibland så tycker jag det är svårt att förstå mig på UC. Men får en känsla av att dom går mer på procent nyttjad kredit än belopp. Om du ex hade 40% nyttjad kredit innan och nu 60% så går betyget upp.

Funderar också på det. Och kommer troligast fram till att det är många FF (22 st)
En förfrågan är ett inkassobolag-Sileo.
Första som försvinner är 22/5, sista 28/2.
Samt 2 maxade krediter.

18500/20000 remember.
59000/61000 marginalen.

Inga anmärkningar.

Totalt UC 342 000:-
Utanför 82 000:-

Det finns många typer av UC förfrågningar som väger olika på betyget. En föfrågan från hyresvärd till bostad påverkar knappt betyget alls, medan swedbank och storbankerna påverkar litegrann, låneförmedlare där man jämför påverkar betyget mer än swedbank. Bluestep som ex riktar sig mot folk med anmärkningar kan påverka betyget kraftigt. Medan inskasso förfrågan påverkar betyget enormt tungt. En UC förfrågan är inte bara en förfrågan utan internt finns det kanske 20 kategorier som påverkar betygen olika. Jag skulle vänta till 0-2 förfrågningar sen söka på 350k och samla nästan allt till bra ränta.

Sitta med 23 förfrågningar så hjälper det inte att ta mer. Minst 20 måste bort för en bra ränta. Du kanske blir beviljad 350k när du har 5 st kvar men till skitränta.

Senast ändrad:
Collector betalkoll syns på min UC. En förfrågan försvann i samma svep och UC sjönk till 0,13. Hade 8600/ 10.000 nyttjat på betalkoll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp