Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Konstigt utmätning. Varför skiljer det så mycket?

Har nu fått beslut om utmätning av min lön. Dom kommer dra ca 8000 kr i månaden. Sist jag hade utmätning drog dom 14.000. Varför skiljer det så mycket? Beror det på skuldens storlek? Någon som vet? Samma uppgifter som sist, tom mer inkomst från maken då han fått löne ökning. Kan dom öka beloppet ju mer skulder som kommer in? Känns skönt om det "bara" är den summan men känns så konstigt . Jag får behålla 8610 och allt över det vad jag förstår. Har en skuld just nu på ca 50000 som ligger där.

Hur lång tid tog det innan beslutet om uttmättning från att du släppte till kronofogden?

Hur lång tid tog det innan beslutet om uttmättning från att du släppte till kronofogden?
För min del har det tagit två månader. Men då hade jag nästan allt hos inkasso med avbetalningsplan som jag har brutit. Men förra gången jag släppte tog det nog tre månader om inte fyra.

Har nu fått beslut om utmätning av min lön. Dom kommer dra ca 8000 kr i månaden. Sist jag hade utmätning drog dom 14.000. Varför skiljer det så mycket? Beror det på skuldens storlek? Någon som vet? Samma uppgifter som sist, tom mer inkomst från maken då han fått löne ökning. Kan dom öka beloppet ju mer skulder som kommer in? Känns skönt om det "bara" är den summan men känns så konstigt . Jag får behålla 8610 och allt över det vad jag förstår. Har en skuld just nu på ca 50000 som ligger där.

Bor du med någon nu men inte sist?
Bor med någon vars lön avviker från din?

Flera skulder och någon som du fortfarande kan betals med inbetalningskort?

Står det på beslutet att det upphör efter 8000 är draget?

Bor du med någon nu men inte sist?
Bor med någon vars lön avviker från din?

Flera skulder och någon som du fortfarande kan betals med inbetalningskort?
Jag bor med min man vilket jag gjorde sist. Han har fått högre lön vilket jag fyllt i. Nu är den totala skulden hos kronofogden ca 50000, från Gothia. Det står att dom kommer dra den summan och jag får behålla ungefär lika mycket. Har ansökt om skuldsanering så just nu betalar jag inte på mina skulder då dom sagt åt mig att inte göra det, så sakta men säkert kommer det fyllas på hos kronofogden. Tror du jag borde kontakta och fråga? Vill inte att det blir något fel som kan påverka ansökan om skuldsanering negativt. Kanske ökar dom när fler skulder kommer in eller? Men det verkar ju jätte konstigt i så fall. Beslutet gäller tillsvidare eller något liknande stod det.
För min del är det ju jättebra om dom inte drar mer men det måste blivit någon miss. Annars kan det ju vara så att missen var förra gången och att det är rätt nu? Tyckte att 14000 var väldigt mycket att dra då. Har trots allt två barn.

Står det på beslutet att det upphör efter 8000 är draget?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp