Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Konstigt, samlingslån av andra sms-lån

Konstigt att inget lånebolag erbjuder refinansiering eller samlingslån av andra sms-lån med att erbjuda ett större lån utan uc på säg 100 000 kr men med krav på inlösen, att det bara går att använda till att lösa in andra lån. Är de rädda att många ska bara ta lånet och sen strunta i att betala eller varför blir maxbeloppen ofta runt 30 tusen?

Ja de vore en räddning för många!
Kunde haft krav att spärra sig på de lösta sms lånen man samlar isåfall. Vilken dröm om de kunde kommit en långivare som kan acceptera kassa betyg men ändå ställa krav och ge en mindre månadssumma för allt.

Tror det är i praktiken omöjligt. Dyker upp nya låneföretagen hela tiden, även om man spärrar som Nystartfinans gör så kommer man säkert lyckas ta lån igen.

Men jag tycker tanken är god. Tänk om ett företag körde instantor, beviljade trots jättekasst kreditbetyg om man verkligen såg att personen betalade av massa dyra krediter och inte har t.ex. ett pågående beroende.

Jag tror dels att det är rädslan att personen/personerna inte ska skärpa sig och fortsätta ta lån och om det funnits ett spelberoende t.ex. kanske inte en spelspärr ger bankerna någon seriös känsla.
Det var den känslan jag fick när jag ringde in. Instantor kördes ett år bakåt trots kassa kreditbetyg och jag fick svaret att vi ska prata igen om tre månader och att ny instantor då kommer köras som kan visa att man nu undvikit nya lån, kunnat betalat räkningar, inte överkonsumerat och säkert "inte spelat", fast jag aldrig skulle vilja det.
Det är nog väldigt svårt att få hjälp. Jag hoppas få ihop mycket pengar själv under dessa tre månader så att jag har något att visa upp och kan få hjälp.

Men OM vi får godkänt kommer månadsbeloppet dras direkt från en av våra löner innan utbetalning av lön. Det accepterades inte att man betalar in det som en vanlig räkning. Det är väl inga problem tycker jag.

Men OM vi får godkänt kommer månadsbeloppet dras direkt från en av våra löner innan utbetalning av lön. Det accepterades inte att man betalar in det som en vanlig räkning. Det är väl inga problem tycker jag.

Det är ju iofs väldigt bra, då dras det ju på bruttolönen och du slipper skatta på de pengarna. Går det månne att komma överens om en sån lösning med andra långivare?

Det är ju iofs väldigt bra, då dras det ju på bruttolönen och du slipper skatta på de pengarna. Går det månne att komma överens om en sån lösning med andra långivare?

Hmm det tänkte jag inte på. Har inte provat fråga någon... kanske??

Fast så är det ju naturligtvis inte.

Och dessutom kan jag aldrig tänka mig att ett låneinstitut kan hämta pengar direkt från arbetsgivaren. Och om det mot all förmodan skulle gå, så är det på nettlönen inte bruttolönen.

Fast så är det ju naturligtvis inte.

Och dessutom kan jag aldrig tänka mig att ett låneinstitut kan hämta pengar direkt från arbetsgivaren. Och om det mot all förmodan skulle gå, så är det på nettlönen inte bruttolönen.

Ja det låter lite för bra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp