Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Konsekvenserna av spelande och skulder

@Vadskajaggöra2024 Tack! Vi får se, det mest akuta vill ge hjälpa med, eventuellt något form av medsökandelån men vi får se, fortfarande i "sjunka-in-delen" så att säga och se över vilka möjligheter det finns.

@Gammel i Gamet Yes! Jag hade 120K från 2020, 400K 2021, 500K 2022. Alltså höjningar däremellan, endast behövt visa lönespeccar vid höjningarna.

Leabank beviljade 250K rakt på kontot när jag hade 400K från Remember fortfarande vilket är väl lite märkligt, inkomsten var på 29-30K per månad före skatt då, 250K deklarerat och typ 90K underskott. Tacksam för att det samlade smått skit men ändå lite "farligt" utlånande.

Uppenbarligen går det runt bra för spelbelagen för varannan jäkla reklam på tv är spelreklam, bankerna med som finansierar till spel som annars inte skett.

Uppenbarligen går det runt bra för spelbelagen för varannan jäkla reklam på tv är spelreklam, bankerna med som finansierar till spel som annars inte skett.

Verkligen. Det är först två spelreklamer i rad, följt av Lendo/Zmarta/Enklare. Hur det är lagligt medansd det är sånt jäkla hyshhysh om alkohol-reklam kommer jag aldrig förstå.

Verkligen. Det är först två spelreklamer i rad, följt av Lendo/Zmarta/Enklare. Hur det är lagligt medansd det är sånt jäkla hyshhysh om alkohol-reklam kommer jag aldrig förstå.
Mår illa av denna spelreklam och lånereklam, önskar att mediabolag och idrottsrörelsen (som tar emot sponsorpengar från spelbolag) skulle ta sitt förnuft
till fånga och inte göra sig beroende av dessa pengar.

Oavsett hur tufft det är eller kommer att bli så kommer du klara det! Jag tror på dig. Det viktigaste faktorn är att man har bestämt sig och det har du! Nu är det bara framåt som gäller. Hoppas sambon stannar och ger dig en chans.
Vi har gått ner fr 26 000 kr/mån lån och krediter till ca 17 000 kr (utan bolån och Csn). Man får låta bli att tänka hur lång tid det kommer ta utan fokusera på ett lån i taget och under tiden man betalar varje månad så minskar även alla andra lån.
Kämpa! Du är inte ensam <3

Tack så mycket för ditt fina svar kära Myra.

Jag håller med, man lär inse att man kommer dras med detta i många år men att varje framsteg är en vinst i sig.

Pappa har pratat om att gå in som medsökande men vi ska kika vidare.. min UC är på 16% just nu med färska UC’s så inte optimalt ens med medsökande men.. Vi tar allt en dag i taget just nu.

Tack så mycket för ditt fina svar kära Myra.

Jag håller med, man lär inse att man kommer dras med detta i många år men att varje framsteg är en vinst i sig.

Pappa har pratat om att gå in som medsökande men vi ska kika vidare.. min UC är på 16% just nu med färska UC’s så inte optimalt ens med medsökande men.. Vi tar allt en dag i taget just nu.
Helt rätt inställning att varje framsteg, litet som stort är en vinst i sig.

Och med en dag i taget kommer man långt.

Några dagar har gått och allt har fått sjunka in i första stadiet.

Fästmön har berättat för familjen och det var lite blandade reaktioner/synpunkter, mest rädsla för att jag skulle göra samma sak igen men också frågor som ”hur ska du kunna leva med en man som har så mycket skulder i flera år?”. Det sved lite att få höra men jag sa att det är upp till henne att avgöra hur hon vill göra, jag vill inte att hon stannar pga skuldkänslor/oro för att jag ska göra något dumt, detta har jag gjort klart för henne att inte oroq

Än sålänge är hon kvar och hon säger att hon kommer stanna kvar på villkor som att kontrollera mina konton och det är jag väldigt glad med att göra. Även gått igenom skuld för skuld med henne och visat ALLT 100% och förklarat hur det fungerar med UC/utanför UC. Hon kommer hjälpa mig bli av med Viaconto imorgon på 8500 och jag kommer betala tillbaka detta till henne i Januari-lönen redan så det känns bra. Månadskostnad efter Januari blir därmed 18K, får se vad nästa steg blir men jag slipper gå back och slipper ta nya lån vilket är guld värt, minns inte senaste gången jag inte behövde röra en kredit..

Jag hade mitt första gruppmöte för spelberoende förra tisdagen och har mitt nästa nu den kommande tisdagen. Känns bra. Ska prata mer med föräldrarna kommande månaden om eventuellt borgenlån för att komma ner i kostnad.

Hoppas ni alla haft en god jul!

Några dagar har gått och allt har fått sjunka in i första stadiet.

Fästmön har berättat för familjen och det var lite blandade reaktioner/synpunkter, mest rädsla för att jag skulle göra samma sak igen men också frågor som ”hur ska du kunna leva med en man som har så mycket skulder i flera år?”. Det sved lite att få höra men jag sa att det är upp till henne att avgöra hur hon vill göra, jag vill inte att hon stannar pga skuldkänslor/oro för att jag ska göra något dumt, detta har jag gjort klart för henne att inte oroq

Än sålänge är hon kvar och hon säger att hon kommer stanna kvar på villkor som att kontrollera mina konton och det är jag väldigt glad med att göra. Även gått igenom skuld för skuld med henne och visat ALLT 100% och förklarat hur det fungerar med UC/utanför UC. Hon kommer hjälpa mig bli av med Viaconto imorgon på 8500 och jag kommer betala tillbaka detta till henne i Januari-lönen redan så det känns bra. Månadskostnad efter Januari blir därmed 18K, får se vad nästa steg blir men jag slipper gå back och slipper ta nya lån vilket är guld värt, minns inte senaste gången jag inte behövde röra en kredit..

Jag hade mitt första gruppmöte för spelberoende förra tisdagen och har mitt nästa nu den kommande tisdagen. Känns bra. Ska prata mer med föräldrarna kommande månaden om eventuellt borgenlån för att komma ner i kostnad.

Hoppas ni alla haft en god jul!
Glad för din skull. Verkar som du hittat motivation och hopp i denna hemska situation. Du har en bra tjej.. du ska vara tacksam för henne. Bra villkor hon har och respekt till henne som vill hjälpa med det lilla hon kan

Glad för din skull. Verkar som du hittat motivation och hopp i denna hemska situation. Du har en bra tjej.. du ska vara tacksam för henne. Bra villkor hon har och respekt till henne som vill hjälpa med det lilla hon kan

Hon är guld värd, jag ska vara väldigt tacksam att hon ens pratar om att stanna kvar. Hon har övervägt att lösa ut mig för ALLT och att jag skulle betala henne allt jag äger varje månad till henne utöver hyra/mat, som en personlig skuldsanering haha.

Jag har dock förklarat för henne att hon bör sakta ner och se på helhetssituationen. Jag kommer inte falla tillbaka, speciellt eftersom jag visar min ekonomi till henne varje vecka; men jag har svagheter och är en missbrukare i grunden. Jag vill förtjäna hennes tillit och vinna tillbaka henne, jag vill lösa situationen som jag själv har orsakat och på riktigt förändras till en man hon kan räkna med. Skulle jag få hjälp av föräldrarna och komma ner i lånekostnader finns det mycket hopp ändå och en bra rehabilitering där jag får ta ansvar för det jag gjort samtidigt som jag inte behöver leva i misär; och det känns bättre!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp