Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

kompletteringar under skuldsaneringsansökan?

Jag fick komplettera med en hel del trots en genomförlig ansökan.
Fick bla redogöra för 15 olika låns uppkomst och varför min skuld ökat så dramatiskt under sista året.
Anledning var nog dels att jag ej haft löneutmätning men även att vissa borgenärer lämnade in felaktiga uppgifter och lämnade osanna uppgifter om summa, datum och någon hade lämnat in samma skuld två ggr. Var en del annan komplettering men jag kunde redogöra för allt och har en godkänd skuldsanering sedan 12/4.
Jag är inte ensamen verkar det som.
Får helt enkelt skriva ihop det dom vill ha svar på och försöka få det att låta bra.
Ja sanningen då såklart men så det inte låter så illa eller ja...

Hur vanligt är det att att man får svar ifrån en helt annan del av Sverige? Brevet jag fick kommer nämnligen från Malmö men jag bor i Uppsala.
Svaret vill dom sen ha till adress i Stockholm?

Hur vanligt är det att att man får svar ifrån en helt annan del av Sverige? Brevet jag fick kommer nämnligen från Malmö men jag bor i Uppsala.
Det är vanligt. Alla kompletteringar ska till Stockholm och det är alltid det kontor som är ledigt som får skuldsaneringsärendet som står på tur.

Inläsningscentralen är i sthlm, skuldsaneringsteamen finns från Malmö i söder till östersund eller luleå i norr. Ärenden fördelas elektroniskt och har ingen större koppling till gäldenärens bostadsort.

Inläsningscentralen är i sthlm, skuldsaneringsteamen finns från Malmö i söder till östersund eller luleå i norr. Ärenden fördelas elektroniskt och har ingen större koppling till gäldenärens bostadsort.
Ah ok då förstår jag. Trodde det va kommunen som man bor i som tar besluten.
Finns det någon statistik på vilken av alla som beviljar flest osv?

Måste bara säga att just sånna saker är mer stressande att veta, med facit i hand så önskar jag att jag inte kollade upp en massa som jag inte kunde påverka, skapade bara ångest.

Måste bara säga att just sånna saker är mer stressande att veta, med facit i hand så önskar jag att jag inte kollade upp en massa som jag inte kunde påverka, skapade bara ångest.
Ja det är nog sant det du säger, men så otroligt segt med all denna väntan och känslan av att det inte kommer gå vägen. Om det inte går sitter man ju så mycket mer i skiten än innan också :-/
Men ska försöka tänka positivt framöver :)

Jag kan tänka mig att det i alla fall finns interna siffror på hur olika kontoren beviljar resp avslår. Det ska eg inte hänga på vilket kontor/handläggare man kommer till. Förstår dock att det kan vara så.

Kommunen fattar inga beslut om skuldsanering.. finns väl handläggare på ca 10orter bara.
Det finns det säkert

Hur lång tid efter man skickat in kompletterande uppgifter tror ni det är innan man får ett svar/inledande?
Stod att dom behövde dessa för att kunna behandla min ansökan, menar dom då att dom inte ens börjat och jag har ytterligare flera månader innan svar? :-( Skickade in ansökan för 4-5 månader sedan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp