Hoppas du har rätt men är rädd att det kan finnas fler anledningar och då är jag rökt eftersom min inkomst av tjänst är väldigt ojämnt fördelat under året, vissa månader har jag enligt lönespec 13 000 kr före skatt och visa kan det vara 5 000 kr före skatt.Kanske att man anger högre inkomst i ansökan än vad den taxerade inkomsten är...
Varit med om liknande, typ jag söker ett lån i januari - dom säger att jag ska skicka in senaste två specerna. I detta fall december och november. Dom månaderna hade jag kanske lön på 16.000 medan jag i september och oktober hade 110.000. Så det jag brukar göra är att skicka 5-6 senaste specarna och förklara att jag har ojämn inkomst baserad på olika faktorer men att årslönen är den jag angav i min ansökning.
Är det inte jobbigt att leva med den sälj pressen ?
Eller triggas du av det?
Man har blivit ganska likgiltig inför det. 12 år har det gått bra. Precis som att det rinner av dig varje gång en kund ber dig dra åt helvete, hotar dig eller annat.
Man blir ganska egal.
Om man inte kan hantera det är man i fel bransch. Jag tycker det är sjukt roligt. Trivs också med mina kollegor.
Hur kommer man in i den branschen. Krävs det en speciell utbildning eller är det att börja som säljare för något mindre företag och bygga upp sitt cv ?
Det är nog ganska bra löner på samtliga säljjobb om du är duktig. Min utbildning är inte alls inom sälj utan jag har en kandidat som snarare gör att jag borde jobba på typ Skatteverket,Arbetsförmedligen eller någon annan myndighet...
Sök dig till säljjobb med provision om du har lätt för att snacka och lätt för människor.