Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommunens Budget och skuldrådgivning

Hej! Sitter i en svår situation med skulder, har nog inte en av de största skulderna som jag läst om andra här som har skulder över 1 mille, men fortfarande så pass att min inkomst inte räcker till. Har i dagsläget skuld på ca 300k, småkrediter och lån med sjukt höga räntor. Har skrivit i en tidigare tråd min exakta situaion,inkomst, varför det är så bråttom just nu osv, om någon orkar läsa igenom det där då jag inte kan ta upp allt här igen. Men till min fråga- vad har ni för erfarenhet av kommunens budget och skuldrådgivning? Har svårt att hitta info Exakt vad dem hjälper med, men vill nog mest höra ifrån någon med erfarenhet- har dem exempelvist kunnat hjälpa er med långivare ni har att förhandla om ränta? Få en ny avbetalningsplan? Frysa lån? Berätta gärna, är dem till stor hjälp?. Funderat som ett första steg att ta kontakt med dem, men vart lite skeptisk om dem faktiskt kan hjälpa med något. Men tsr all hjälp jag kan just nu, får sån ångest över dethär och behöver ordna min ekonomi.

När jag hade min första sejour hos kfm som ung så hade jag skulder snarlikt din summa. Då tog jag hjälp av kommunens BoS-man.
Kommer ihåg att vi gick igenom mina skulder och vilka möjligheter som finns för att vända på skutan.
Rådet jag fick då var att inte ansöka om skuldsanering, delvis för att jag var ung (21) och att skulden inte var jättehög. I det läget var jag dessutom arbetslös.
Dessutom tyckte BoS-mannen att jag borde fråga mina föräldrar om jag kan flytta hem och be om hjälp av dom (boende och mat) till dess att jag hittat jobb.
Jag vet inte hur dom är nu då det är ganska många år sedan, men så var min erfarenhet.
Resultatet av det mötet blev att jag flyttade hem till mina föräldrar, fick jobb och 3 år senare var jag skuldfri.

Hej! Sitter i en svår situation med skulder, har nog inte en av de största skulderna som jag läst om andra här som har skulder över 1 mille, men fortfarande så pass att min inkomst inte räcker till. Har i dagsläget skuld på ca 300k, småkrediter och lån med sjukt höga räntor. Har skrivit i en tidigare tråd min exakta situaion,inkomst, varför det är så bråttom just nu osv, om någon orkar läsa igenom det där då jag inte kan ta upp allt här igen. Men till min fråga- vad har ni för erfarenhet av kommunens budget och skuldrådgivning? Har svårt att hitta info Exakt vad dem hjälper med, men vill nog mest höra ifrån någon med erfarenhet- har dem exempelvist kunnat hjälpa er med långivare ni har att förhandla om ränta? Få en ny avbetalningsplan? Frysa lån? Berätta gärna, är dem till stor hjälp?. Funderat som ett första steg att ta kontakt med dem, men vart lite skeptisk om dem faktiskt kan hjälpa med något. Men tsr all hjälp jag kan just nu, får sån ångest över dethär och behöver ordna min ekonomi.
Hej

jag tycker dom är skit, men är viktigt att boka ett möte med dom om man vill ha Skuldsanering

Fick jättebra hjälp en erfaren o jättebra skuldrpdgivare så alla är skit

Vad behöver du hjälp med som du inte kan göra själv men som en skuldrådgivare kan göra på kommunen?

Vad behöver du hjälp med som du inte kan göra själv men som en skuldrådgivare kan göra på kommunen?
Hej! Det är mest den frågan jag vill ha svar på- om någon har erfarenhet av att kommunens budget och skuldrådgivning har nån typ av "makt" att faktiskt kunna hjälpa och omförhandla räntan på ens lån ex, till skillnad om man själv försöker med det. Samt vad mer i den riktningen dem kan hjälpa med, ex. nya avbetalningsplaner, har dem "makt" o be dem frysa lån tillfälligt? eller räntan på lånet? Osv. Vill veta om dem faktiskt gör skillnad på det sättet,- mer än qtt bara ge rådgivning och planera ihop med en.

Hej! Det är mest den frågan jag vill ha svar på- om någon har erfarenhet av att kommunens budget och skuldrådgivning har nån typ av "makt" att faktiskt kunna hjälpa och omförhandla räntan på ens lån ex, till skillnad om man själv försöker med det. Samt vad mer i den riktningen dem kan hjälpa med, ex. nya avbetalningsplaner, har dem "makt" o be dem frysa lån tillfälligt? eller räntan på lånet? Osv. Vill veta om dem faktiskt gör skillnad på det sättet,- mer än qtt bara ge rådgivning och planera ihop med en.

Det som du beskriver, det kan du göra själv. Du kan ringa till Intrum, Lowell, Sergel etc och förhandla om räntan själv. Du kan också logga in med ärendenummer / bank-id och ansöka om betalningsplan själv. Går du till en skuldrådgivare så blir det samma process där som att du gör det hemma framför datorn.

En skuldrådgivare gör ingen skillnad. Att folk säger så är bara vad dom tror för det finns ingen offentlig statistik på hur många som får skuldsanering med skuldrådgivare och hur många som får genom att ansöka själv.

Långt ifrån alla besitter orken att traggla sig igenom en massa skulder då de befinner sig i en jobbig situation.
Förstår att du är duktig på det då du hjälpt hela familjen kaffesump med sina ansökningar.

Rekommenderar starkt att ta hjälp utav skuldrådgivare.

Långt ifrån alla besitter orken att traggla sig igenom en massa skulder då de befinner sig i en jobbig situation.
Förstår att du är duktig på det då du hjälpt hela familjen kaffesump med sina ansökningar.

Rekommenderar starkt att ta hjälp utav skuldrådgivare.
Hej! Tack för svar vad är din egna erfarenhet med kommunens budget och skuldrådgivning? Hjälpte dem mer på det sättet jag beskriver?

Sen kan det vara bra att bolla idéer o tankar o frågor med någon som gjort ansökan nu inte alltid så lätt att bolla frågor o få svar av sig själv el på nätet. Jag fick ut jättemycket av min träff med budget o skuldrådgivare även om jag kunnat gjort det själv
Hon var kunnig erfaren och intresserad av att hjälpa mog.
Det är inte fel att be om hjälp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp