- Meddelanden
- 264
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 267
Hej! Sitter i en svår situation med skulder, har nog inte en av de största skulderna som jag läst om andra här som har skulder över 1 mille, men fortfarande så pass att min inkomst inte räcker till. Har i dagsläget skuld på ca 300k, småkrediter och lån med sjukt höga räntor. Har skrivit i en tidigare tråd min exakta situaion,inkomst, varför det är så bråttom just nu osv, om någon orkar läsa igenom det där då jag inte kan ta upp allt här igen. Men till min fråga- vad har ni för erfarenhet av kommunens budget och skuldrådgivning? Har svårt att hitta info Exakt vad dem hjälper med, men vill nog mest höra ifrån någon med erfarenhet- har dem exempelvist kunnat hjälpa er med långivare ni har att förhandla om ränta? Få en ny avbetalningsplan? Frysa lån? Berätta gärna, är dem till stor hjälp?. Funderat som ett första steg att ta kontakt med dem, men vart lite skeptisk om dem faktiskt kan hjälpa med något. Men tsr all hjälp jag kan just nu, får sån ångest över dethär och behöver ordna min ekonomi.