Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommunals medlemslån

Hej!

Jag skulle behöva låna 70.000:- och såg att mitt fack, Kommunal, erbjuder medlemslån.

"Ett samarbete mellan LO mervärde och Entercard"

"Medlemslånet har en rörlig ränta, årsräntan är 5,05 %. Baserat på ett lån om 100 000 kr återbetalat under 6 år, uppläggningsavgift 0 kr och aviavgift pappersfaktura 35 kr (e-faktura 0 kr) betalar du 1 648 kr (e-faktura 1 613 kr) i månaden, effektiv ränta är 5,96 % (e-faktura 5,17 %) och totalt belopp att betala är 118 643 kr (e-faktura 116 123 kr). Kreditgivare: EnterCard Group AB (org nr 556673-0585) 105 34 Stockholm. Företaget står under tillsyn av Finansinspektionen"

Är denna ränta lika för alla medlemmar som söker ett lån? Tänkte välja att betala lånet på 5 år.

Jag har 0.43% i riskprognos hos UC. 326.600:- I årsinkomst och 12.400:- i underskott. Inga FF registrerade. Antar att det inte är några problem att få lånet, men bör jag kolla med ex Lendo om jag kan få bättre ränta hos en annan bank?

Tack på förhand!

Ja, när det är medlemslån så är räntan lika för alla. Men med dina förutsättningar så skulle jag nog söka via lendo/advisa, är nog stor chans att du får bättre ränta än via medlesmslånet, i värsta fall lika ränta :)

Ja, när det är medlemslån så är räntan lika för alla. Men med dina förutsättningar så skulle jag nog söka via lendo/advisa, är nog stor chans att du får bättre ränta än via medlesmslånet, i värsta fall lika ränta :)

Jag håller med,skulle också köra låneförmedlare i första hand.
Har ju fint UC.

Tack samtliga för svar!

Är så grön gällande lån då jag under hela mitt liv har haft katastrofal ekonomi och bara fått skitlån. Äntligen har jag en ordna ekonomi.

Om jag söker via lånförmedlare, får jag inte 2 FF då? Ett när jag söker via ex Lendo och sedan ett när jag söker lånet hos den bank som erbjuder mig bäst lån? Kanske inte spelar så stor roll. Om jag söker Kommunals lån direkt får jag väl bara 1 FF?

Med tillönskan om en trevlig helg, kommer här varma hälsningar,
Småland

Tack samtliga för svar!

Är så grön gällande lån då jag under hela mitt liv har haft katastrofal ekonomi och bara fått skitlån. Äntligen har jag en ordna ekonomi.

Om jag söker via lånförmedlare, får jag inte 2 FF då? Ett när jag söker via ex Lendo och sedan ett när jag söker lånet hos den bank som erbjuder mig bäst lån? Kanske inte spelar så stor roll. Om jag söker Kommunals lån direkt får jag väl bara 1 FF?

Med tillönskan om en trevlig helg, kommer här varma hälsningar,
Småland

Nej blir bara 1 ff på UC via lånförmedlare och svar från ev flera banker.

Fick detta erbjudande när jag sökte i kväll! Tack så hjärtligt för era tips! Mycket bättre än Kommunals medlemslån!

Att för tre år sedan ha 500.000:- i skulder och massa anmärkningar, till att i dag få ett lån till denna ränta känns helt overkligt. Kommer ALDRIG börja spela igen!

Bilagor

• Screenshot_20200515-220142.jpg
    Screenshot_20200515-220142.jpg
    280.3 KB · Visningar: 315
Fick detta erbjudande när jag sökte i kväll! Tack så hjärtligt för era tips! Mycket bättre än Kommunals medlemslån!

Att för tre år sedan ha 500.000:- i skulder och massa anmärkningar, till att i dag få ett lån till denna ränta känns helt overkligt. Kommer ALDRIG börja spela igen!
:folded::)

Wow grattis! Också till att ha kommit dit att du har en ordnad ekonomi!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp