Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kommer släppa allt, vad är bäst Sambo eller Särbo

Kommer släppa allting till kfm. Kommer bli löneutmätning. Sen om 6 mån ska ja ansöka om skuldsanering.
Min sambo och jag undrar vad som blir bäst. Att vara sambo eller särbo?
Vad tjänar vi mest på. Sen är jag väldigt orolig över att dem mäter ut hennes saker.
Vi skaffade också en volvo v60 för 3 år sedan. Lån på den självklart men hon står på den. Kan kfm anse att det är bådas bil även om hon står på lånet och bilen? Ifall jag bor kvar?

Har nog inget bra svar på din fråga.

Vi är särbos iallafall, vilket jag var öppen med mot KFM. När jag ansökte om sanering.
De va inga problem så länge han var skriven på den andra adressen. Vilket han är, då han spenderar flest nätter där.

Enda som motsatt sig är FK. De vägrar ge mig bostadsbidrag för de anser att vi är sambos
Trots att jag skickat in papper på hyra, från mitt bankkonto osv.
Där lönade det sig inte att vara ärlig. De kunde "ta andra beslut än skatteverket".

Vilket är lustigt i sig. För ingenstans nämndes hans namn, personnummer nr etc. Så de har ingen aning om vad han tjänar. Om han ens tjänar något.

Har nog inget bra svar på din fråga.

Vi är särbos iallafall, vilket jag var öppen med mot KFM. När jag ansökte om sanering.
De va inga problem så länge han var skriven på den andra adressen. Vilket han är, då han spenderar flest nätter där.

Enda som motsatt sig är FK. De vägrar ge mig bostadsbidrag för de anser att vi är sambos
Trots att jag skickat in papper på hyra, från mitt bankkonto osv.
Där lönade det sig inte att vara ärlig. De kunde "ta andra beslut än skatteverket".

Vilket är lustigt i sig. För ingenstans nämndes hans namn, personnummer nr etc. Så de har ingen aning om vad han tjänar. Om han ens tjänar något.
Kan man. ansöka om bostadsbidrag under saneringen?

Jag vill ju vara särbo för att kfm inte ska ta hennes saker innan saneringen blir godkänd.
Tänker också ifall det skulle ta slut så har jag "säkerheten" med eget boende.

Lägenheten kommer stå tom. Bara betala hyran. Kommer bo med hennes fast myndigheterna tror att vi är "särbo"
Det bryter mot lagen, men det har Du koll på gissar jag?
Googla på folkbokföringslagen och läs lite där inan Du bestämmer dig för att gå den vägen ;) .

Bilen skulle kunna utmätas oavsett hur du gör

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp