Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommer lämna forumet

kan förstå hans tanke lite dock..
oj vad mycket skulder han hade då är det ju inget om jag ta ett lån på 20.000..
ställer sin situation mot andras och kan då tycka att sin egen inte är så farlig vilket göra att man förlorar försiktigheten lite.
men med det sagt, detta forum är kanon, otroligt hjälpsamt och bra att ha!

För mig har det hjälpt. Jag har bidragit ibland och gjort folk arga med min ömsom glättiga inställning och ömsom gravallvarliga stil men jag har varit ärlig. Ville visa the honest way to heaven. För mig har det inte vägen varit att blocka mig en gång, jag förstod att jag skulle halka bananskal. Skrev jag inte att jag ångrade mig, (agera avskräckande exempel) blev jag inte
Förlöjligad och ifrågasatt fast det är världens gulligaste människor. Jo.. :) Bjuder på det! men det är för att ingen vill att någon annan ska vara dum och ta dåliga beslut och vara naiv. Jag hade inte klarat det utan mina vänner här för folk jag har runt mig i verkligheten mår dåligt av att prata pengar fast deras ekonomi är helt ok. Alla vill att det ska gå bra för dig. Du har nog en dålig dag, det går över. Skickar lite Lööv.

kan förstå hans tanke lite dock..
oj vad mycket skulder han hade då är det ju inget om jag ta ett lån på 20.000..
ställer sin situation mot andras och kan då tycka att sin egen inte är så farlig vilket göra att man förlorar försiktigheten lite.
men med det sagt, detta forum är kanon, otroligt hjälpsamt och bra att ha!

Jag har också tänkt i såna banor, man tycker inte att stora summor är stora men när man börjar rota i sin ekonomi och räkna på återbetalningstiden landar man ganska snart. Det är klart man får vara glad över att inte ha mer lån men det är en farlig sits speciellt om man inte tjänar bra —> mig. Pluggat och jobbat med relativt låg inkomst några år och fått en härlig bunt barn. Inga 50 000 tyvärr. Men allt kan vända, blir bara lite jobbigare men jag ser det som att den mängd arbete man kommer lägga ner är så mycket större än om man varit skuldfri så om 8 år kanske man har större sparande än om man inte t.ex. insett sig spelberoende och hängt här.

Har vi ens läst samma forum? Har du på något sätt ens fått uppfattningen att vårt spelande har lönat sig?

Var och varannan har ju flera hundratusen i skulder och mycket beror på just spel. Vi pratar om spelpaus och hur man blöder pengar pga det där satans lättillgängliga påhittet.

Vissa vågar inte berätta ens för deras närmaste å flera ä på gränsen till kronofogden.

Det här forumet är ju till för tipsa hur man ska förbättra sina situationer och sträva efter en dräglig vardag. Inte hur vi hypar varandra till att lån ä en struntsak. Alla får stå sitt kast på ett eller annat sätt.

Själv har mitt intresse och driv för att vara en bra pappa och kunna ge vad mina barn önskar för att jag nu har flera tusen tillgodo. Det hade jdh inte före jag hittade hit.

Många timmar har spenderats till å suga åt sig information å tips som en svamp.

Samma här. Jag gör det för barnen och familjen !

Klart man kan tänka så. Kan väl säga att alla mina lån är inte pga spelmissbruk utan ”behov” att synas i samhället med kläder, bil, inredning.

Kallar nog det mer att man påverkas av andra. Det gjorde jag då och det gör du nu med ditt spelmissbruk. Idag som jag känner just nu skulle jag aldrig å till saker eller att sjunka in i samhället på ett ytligt sätt!

Känns som att du borde erkänna för dig själv att du inte är klar med ditt spelmissbruk!

Tråkigt att det påverkar dig negativt.
Detta är anledningen till att jag klarar mig att hålla mig spelfri. När jag ser alla på detta forumet så känner jag att jag inte är ensam och klarar sig resten av människorna här ifrån spel så kan jag med. Detta gör att jag idag varit spelfri över 1 år. Hade nog aldrig kunnat hålla mig spelfri utan lånforum

Senast ändrad:
Klart man kan tänka så. Kan väl säga att alla mina lån är inte pga spelmissbruk utan ”behov” att synas i samhället med kläder, bil, inredning.

Kallar nog det mer att man påverkas av andra. Det gjorde jag då och det gör du nu med ditt spelmissbruk. Idag som jag känner just nu skulle jag aldrig å till saker eller att sjunka in i samhället på ett ytligt sätt!

Känns som att du borde erkänna för dig själv att du inte är klar med ditt spelmissbruk!

Du pratar med trådstartaren va? Jag är inte i spel :D

Tråkigt att det påverkar dig negativt.
Detta är anledningen till att jag klarar mig från att hålla mig spelfri. När jag ser alla på detta forumet så känner jag att jag inte är ensam och klarar sig resten av människorna här ifrån spel så kan jag med. Detta gör att jag idag varit spelfri över 1 år. Hade nog aldrig kunnat hålla mig spelfri utan lånforum

Skönt! Samma här, jag vill inte vara sämre än någon här och är en envis åsna som känner att jag vill vara lika bra. Det enda jag tycker är småjobbigt är att läsa om när folk fått skuldsanering när jag/vi verkligen behöver det (en minderårig i familjen är sjuk) jag kommer få sitta hemma om jag har otur. Enda sättet annars är att göra någon onlineaffär som blir en hit och det är svårt. Så när jag läser om folks inledande känner jag mig stressad och ledsen för min skull för det känns som att någon kvot kommer fyllas och jag kommer in försent när vissa fått som låg mer på gränsen. ”Vi har inga fler guldägg att dela ut, ni får ha löneutmätning i 24 år”.. Och jag orkar inte! Jag har jobbat i ett år på skulderna. :/ inga nya lån för den som ska söka, jag har tagit 2000 Lumify och 20000 Frogtail för att betala något dyrare men betalade av lånen snabbt. Jag blir så ledsen om jag misslyckas. Min familj är så skadeglada och det är så irriterande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp