Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommer KFM godkänna högre hyra?

Hej! Nu är det så att jag och min man har bestämt att vi ska bo ihop igen. Vi har hittat en lägenhet där alla barnen och vi får plats. Det är en lägenhet på 4 sovrum. 125 kvm men hyran ligger på 13.500kr. Vi kommer vara 2 vuxna och 3 barn. Har i nuläget en hyra på 9500kr. Kommer kronofogden att tycka det är en för stor hyra? De kommer ju kunna göra utmätning från 1 oktober när vi flyttar in. Bör jag höra av mig till kronofogden? Jag får behålla mer än vad jag ska egentligen de har inte gjort någon kontroll sen juni förra året. Bör jag va orolig över det också?

Hej! Nu är det så att jag och min man har bestämt att vi ska bo ihop igen. Vi har hittat en lägenhet där alla barnen och vi får plats. Det är en lägenhet på 4 sovrum. 125 kvm men hyran ligger på 13.500kr. Vi kommer vara 2 vuxna och 3 barn. Har i nuläget en hyra på 9500kr. Kommer kronofogden att tycka det är en för stor hyra? De kommer ju kunna göra utmätning från 1 oktober när vi flyttar in. Bör jag höra av mig till kronofogden? Jag får behålla mer än vad jag ska egentligen de har inte gjort någon kontroll sen juni förra året. Bör jag va orolig över det också?
Alltid bäst att vara ärlig.
Du vill inte få problem sen i efterhand eller behöva hosta upp pengar du inte kan betala tillbaka sen. Blir endast värre då vågar jag nog lugnt hävda.

Kan inte svara på vad som gäller kring hyran men din del är väl hälften av 13.500kr? Så du kommer ju att få lägre hyra. När det gäller kontroll av uppgifter så verkar det ske en gång om året så de kommer väl be dig fylla i en sådan där redogörelse. I mitt fall har KFM missat att jag är gift och inte räknat med min äkta hälfts inkomst. Så jag fick väldigt liten löneutmätning första året men det justerades nu i april. Surt men som det ska vara. Fick inget krav att betala in mer eller så.

Det ska gå bra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp