Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

kommer KF alltid hem?

Om sambon får jobb kan det tas med.
Kfm kan ha annan bedömning om vems bil det är, men jag skulle inte vara jätteorolig
Om sambon får jobb blir det ju fråga om eventuella bilresor till och från jobbet. Och då ska ju sambons inkomster räknas med också. Man får ju fortfarande inte behålla respengar för att handla och skjutsa barn.

Korrigerar, har nu läst ikapp lite i tråden. De kan tydligen ta sambons bil. Men jag trodde det bara var om gäldenären nyttjar den. Om sambon äger den, står på försäkringen och är den som alltid kör den borde det vara väldigt sällsynt att den utmäts?

De är ju uppgifter som man har, det syns ju i bilregistret, utom uppgiften vem som kör då.

Finns ingen statistik vad jag vet, det går möjligen ta fram hur många beslut som är gjorda med visst lagstöd, men det lagstödet går att använda i andra lägen också, så det blir missvisande

Korrigerar, har nu läst ikapp lite i tråden. De kan tydligen ta sambons bil. Men jag trodde det bara var om gäldenären nyttjar den. Om sambon äger den, står på försäkringen och är den som alltid kör den borde det vara väldigt sällsynt att den utmäts?
Trodde jag med. Spelar tydligen ingen roll vem som står på bilen verkar räknas gemensamt på nått vis. Och att personen med utmätning har tillgång till bilen så kan den utmätas trots att sambo står på den vad gäller ägandet försäkring mm blev faktiskt chokad över detta trodde inte det var så

Om sambon får jobb blir det ju fråga om eventuella bilresor till och från jobbet. Och då ska ju sambons inkomster räknas med också. Man får ju fortfarande inte behålla respengar för att handla och skjutsa barn.
Helt rätt.

Tycker man det är fel bör man ringa 08-786 40 00

Tydligen kan man göra så utmäta sambons bil om jag fattat rätt.
Men själv trodde jag inte men det verkar vara möjligt :(
Någonstans måste man ju också släppa oron över att sällsynta risker skall förverkligas. Min man kör min bil dagligen, annars skulle vi inte få ihop livet. Skulle han bli stoppad av en nitisk polis (eller måste det vara en fogde med?) som tycker att bilen kan utmätas får vi hantera problemet då. Inte i förväg.

Helt rätt.

Tycker man det är fel bör man ringa 08-786 40 00
Och det nr går till?
Nej, det är väl inte fel. Skulle underlätta enormt för oss om man fick behålla pengar för sånt (vid skuldsanering) men jag begriper att det inte är så och vi får lösa problemen själva.

Någonstans måste man ju också släppa oron över att sällsynta risker skall förverkligas. Min man kör min bil dagligen, annars skulle vi inte få ihop livet. Skulle han bli stoppad av en nitisk polis (eller måste det vara en fogde med?) som tycker att bilen kan utmätas får vi hantera problemet då. Inte i förväg.
Ja men kan vara svårt att släppa något som kan hända och är man under utredning finns naturligtvis oron där inte konstigt kan jag tycka.

Och det nr går till?
Nej, det är väl inte fel. Skulle underlätta enormt för oss om man fick behålla pengar för sånt (vid skuldsanering) men jag begriper att det inte är så och vi får lösa problemen själva.

Sveriges riksdag:rolleyes:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp