Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

kommer KF alltid hem?

Nej man får nog tyvärr nöja sig med i alla fall en bil.

Är fortfarande inte helt säker på vad som gäller här. Om jag får utmätning får jag ju behålla en billigare bil för att ta mig till jobbet. Vad gäller för min sambos bil då hon är arbetslös? Kan dom anse att den bilen också är min och utmäta den? @Lasseman ?

Jo, därför jag smålog lite. Vi har 18 km till förskola/skola, vårdcentral, närmsta affär, mack och paketombud. Det finns en busshållplats 6 km bort, men det går typ aldrig några bussar. 4,5 mil till lasarett och 10 mil till ett större sjukhus om det krävs vård som lasarettet inte klarar.
Vi bor mittemellan två mindre skolor och hör till en men sonen går i den andra för den är på vägen in till den större staden. Vilket betyder att vi inte har någon skolskjuts, så min arbetslöse make måste skjutsa sonen till och från skolan två gånger om dagen. Han behöver bil.

Så vid vilket antal km går gränsen för att få behålla bilen? Din make skulle ju lika gärna kunna använda lådcykel. ;)

Är fortfarande inte helt säker på vad som gäller här. Om jag får utmätning får jag ju behålla en billigare bil för att ta mig till jobbet. Vad gäller för min sambos bil då hon är arbetslös? Kan dom anse att den bilen också är min och utmäta den? @Lasseman ?

Utan att veta omständigheterna runt så är det inte en omöjlighet

Står bilen på henne?
Dom kan inte utmäta då man utmäter inte andras ägodelar som inte har skulder.

Ja, men @Lasseman håller nog inte med om att det aldrig händer. Dom kanske bedömer att även hennes bil tillhör mig då vi bor på samma adress och betalar på båda bilarna ihop samt använder båda bilarna.

Ja, men @Lasseman håller nog inte med om att det aldrig händer. Dom kanske bedömer att även hennes bil tillhör mig då vi bor på samma adress och betalar på båda bilarna ihop samt använder båda bilarna.
Fast om bilen står på henne och det finns bevis för det kan dom inte ta den.
Vet att ibland om dom gör hembesök vid utmätning kan det vara svårt för vissa att bevisa den är min tex tavla eller annat av värde. Men en bil som står på henne kan dom inte utmäta om det är du som har skulderna.
Spelar ingen roll samma adress vi säger att du träffar någon ny tjej och åkt på utmätning hon flyttar till dig inte tar dom hennes bil då så får dom inte göra.
Lasseman har mycket bra inlägg men kan skapa oro också.

Senast ändrad:
Fast om bilen står på henne och det finns bevis för det kan dom inte ta den.
Vet att ibland om dom gör hembesök vid utmätning kan det vara svårt för vissa att bevisa den är min tex tavla eller annat av värde. Men en bil som står på henne kan dom inte utmäta om det är du som har skulderna.
Spelar ingen roll samma adress vi säger att du träffar någon ny tjej och åkt på utmätning hon flyttar till dig inte tar dom hennes bil då så får dom inte göra.
Lasseman har mycket bra inlägg men kan samtidigt skapa oro hos folk så bry dig inte

Jo, det är nog tyvärr faktiskt så. https://www.kronofogden.se/Kortomutmatning.html

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp