Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

kommer KF alltid hem?

Med risk för att låta som en hård person (jag är faktiskt väldigt snäll) så tror jag inte att särskilt många håller med om att en arbetslös person måste ha en bil för 50 000 för att köra ungarna till dagis. En del skulle nog säga att man inte behöver någon bil alls om inte man jobbar.

Nu gör ju ni som ni vill, men om du blir föremål för utmätning så gäller det nog att bevisa att det är hon som äger sin bil. Att det är hon som använder den räcker antagligen inte. Är det du som har betalat den så tror jag att den ligger dåligt till, även om den är skriven på henne.
Första gången jag håller med dig , fast även om man är arbetslös så behöver man oftast en bil om man har barn :)

Första gången jag håller med dig , fast även om man är arbetslös så behöver man oftast en bil om man har barn :)

Det tycker nog inte Kronofogden när det handlar om ifall bilen kan mätas ut eller inte. Men utan att gå händelserna i förväg så får man väl bestämma sig för om det är han eller hon som äger bilen.

Det tycker nog inte Kronofogden när det handlar om ifall bilen kan mätas ut eller inte. Men utan att gå händelserna i förväg så får man väl bestämma sig för om det är han eller hon som äger bilen.
Jo men jag menar att man ska kunna ha bil när man är arbetslös med , det tyckte inte du . Du kan ha bil när du är hos fogden med , men kanske inte så dyr :)

Du kan ha bil när du är hos fogden med , men kanske inte så dyr :)

Jo det vet jag. De har aldrig tagit någon bil för mig, fast jag alltid har haft bil när jag har varit föremål för utmätning. Det beror ju lite på hur ens förutsättningar ser ut när det gäller att betala skulderna på annat sätt.

Men om man är i en situation där Kronofogden vill ta bilen så lär man inte få behålla den om ens enda motivation till varför man skall ha den är att man har ungar att köra på. Då lär den ryka även om det är en billig bil.

Jo det vet jag. De har aldrig tagit någon bil för mig, fast jag alltid har haft bil när jag har varit föremål för utmätning. Det beror ju lite på hur ens förutsättningar ser ut när det gäller att betala skulderna på annat sätt.

Men om man är i en situation där Kronofogden vill ta bilen så lär man inte få behålla den om ens enda motivation till varför man skall ha den är att man har ungar att köra på. Då lär den ryka även om det är en billig bil.

Om jag kan bevisa med kvitton och dylikt att jag dagligen kör den ena bilen borde den andra rimligen tillhöra min sambo. Men kronofogden kanske gör en annan bedömning. Kan dock hålla med om att man borde kunna klara sig med en bil när bara en av oss jobbar.

Om jag förstått det rätt får man behålla en bil per person som jobbar och den får vara värd upp till 60% av prisbasbelopp, typ 30k. Stämmer detta?

Om jag kan bevisa med kvitton och dylikt att jag dagligen kör den ena bilen borde den andra rimligen tillhöra min sambo. Men kronofogden kanske gör en annan bedömning. Kan dock hålla med om att man borde kunna klara sig med en bil när bara en av oss jobbar.

Om jag förstått det rätt får man behålla en bil per person som jobbar och den får vara värd upp till 60% av prisbasbelopp, typ 30k. Stämmer detta?
Är svårt att säga vad man får el inte, verkar vara godtyckligt. Om det finns två bilar i ett hushåll a 30000 kr per bil så kanske det är hårfint.
Finns det buss el tåg som kan åkas så spelar det säkert in.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp