Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kommer jag få samlingslån? Hjälp med min situation :(

Hej alla, jag skulle behöva lite hjälp att ta mig ur min situation - eller iallafall få öppna upp mig.

Jag har nu under några år bara fallit djupare och djupare i låneträsket, och det känns som jag aldrig någonsin kommer ta mig ur det. Går nu hos psykolog för att försöka få kontroll på min extremt dåliga impulskontroll. Har knappt sovit normalt på 5 år, och känns som att man går runt med ständig hjärtklappning.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra det här, men tanken är att jag nu på riktigt skall ta tag i allt mitt skit - där lånen är den stora frågan då jag just nu går minus i stort sett varje månad. Har försökt ordna upp det förut, men alltid tagit för litet lån och sen pajat min UC för att göra om det.

Här är mina förutsättningar (uppgifter från uc):

Kreditbetyg 6% (mindre bra)
4 förfrågningar, samtliga går ut sista Januari.
Inkomst (2020): 318.200:-

Kreditkort:
Ferratum 20.000:-
Bank Norwegian 15.000:-
Båda fullt utnyttjade.

Blancolån:
Wasa Kredit 92.000:- / 6% ränta
Lendify 232.000:- / 11% ränta
Handelsbanken 20.000:- / 5,5% ränta

Saker som ej syns på UC:
Fairlo 5.000:-
Vivus 20.000:-
Enkla lånet 20.000:-

Hur ser mina förutsättningar ut? Är i stort sett helt black nu, och kommer behöva låta en del gå till inkasso för att försöka hålla ut tills mina sista ff går ut för att få ett lån med någorlunda ränta.

Tror ni detta kommer funka? Eller är jag körd? :(
Hej! Wästgöta finans kanske är ett alternativ om du har dålig UC-score. Maxbelopp att låna där är 300 000 kr. De använder tydligen Bisnode som kreditupplysning och en ansökan hos dem belastar därmed inte UC.

Hej alla, jag skulle behöva lite hjälp att ta mig ur min situation - eller iallafall få öppna upp mig.

Jag har nu under några år bara fallit djupare och djupare i låneträsket, och det känns som jag aldrig någonsin kommer ta mig ur det. Går nu hos psykolog för att försöka få kontroll på min extremt dåliga impulskontroll. Har knappt sovit normalt på 5 år, och känns som att man går runt med ständig hjärtklappning.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra det här, men tanken är att jag nu på riktigt skall ta tag i allt mitt skit - där lånen är den stora frågan då jag just nu går minus i stort sett varje månad. Har försökt ordna upp det förut, men alltid tagit för litet lån och sen pajat min UC för att göra om det.

Här är mina förutsättningar (uppgifter från uc):

Kreditbetyg 6% (mindre bra)
4 förfrågningar, samtliga går ut sista Januari.
Inkomst (2020): 318.200:-

Kreditkort:
Ferratum 20.000:-
Bank Norwegian 15.000:-
Båda fullt utnyttjade.

Blancolån:
Wasa Kredit 92.000:- / 6% ränta
Lendify 232.000:- / 11% ränta
Handelsbanken 20.000:- / 5,5% ränta

Saker som ej syns på UC:
Fairlo 5.000:-
Vivus 20.000:-
Enkla lånet 20.000:-

Hur ser mina förutsättningar ut? Är i stort sett helt black nu, och kommer behöva låta en del gå till inkasso för att försöka hålla ut tills mina sista ff går ut för att få ett lån med någorlunda ränta.

Tror ni detta kommer funka? Eller är jag körd? :(
Hej igen! Ett annat alternativ kan väl vara Northmill bank med deras Reducekoncept men då tas det upplysning via UC. Kan vara ett alternativ när UC-scoren har förbättrats. Tidigare marknadsförde de sig med att de garanterade en minst 10% räntesänkning av det tidigare lånets räntesats.

När du söker, sök på längre betalningstid. +10 år. Annars håller jag med på alla tidigare råd!
Håller med dig och alla andra. Plus högsta lånetid så man har chans betala varje månad :) går alltid ammortera extra :)

Hej! Wästgöta finans kanske är ett alternativ om du har dålig UC-score. Maxbelopp att låna där är 300 000 kr. De använder tydligen Bisnode som kreditupplysning och en ansökan hos dem belastar därmed inte UC.
Stämmer men gäller ha perfekt bisonde då, då dom tydligen är
Väldigt strikta.

Hej igen! Ett annat alternativ kan väl vara Northmill bank med deras Reducekoncept men då tas det upplysning via UC. Kan vara ett alternativ när UC-scoren har förbättrats. Tidigare marknadsförde de sig med att de garanterade en minst 10% räntesänkning av det tidigare lånets räntesats.
Stämmer också men råder då ist att söka hos förmedlare först innan dom

Tack för alla svaren! Nu när mina ff är borta så har jag ett kreditbetyg på 2,1%.. Blir till att söka imorgon!

Vilken mäklare är bäst? Eller är det hugget som stucket mellan de 3 stora?

Tack för alla svaren! Nu när mina ff är borta så har jag ett kreditbetyg på 2,1%.. Blir till att söka imorgon!

Jag gillar Zmarta. De trakasserar inte efteråt. Väldigt översiktlig vilka som banker har tackat nej, som håller på, och som kommit med erbjudanden.

Hur gick det? :)

Fick några erbjudanden via Lendo!

Jag valde Lendify som erbjöd på hela beloppet (430k) med 6,7% ränta. Det närmaste jag fick annars var Ica Banken som erbjöd 350k med 9%.

Känns så otroligt skönt, nu ska det bara gå igenom de sista kontrollerna hos Lendify så får jag det utbetalt.

De ringde för några minuter sen och informerade mig om att mitt befintliga lån hos dom skulle betalas av automatiskt med den nya räntan, och resten får jag utbetalt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp