Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

kommer jag bli dömd?

Hej det är så att jag har haft A Kassa och pengar från försäkringskassan. men när jag ansökte om lån, skrev jag att jag var fast anställt. Jag lånade cirka 400 kr och spelade bort det. nu kan jag inte längre betala tillbaka delbetalningar. Jag undrar om någon har varit i samma sits och det har blivit rättegång och straff och m.m. Jag menar kommer långivare kolla upp det att jag hade en fast anställning. tacksam for svar.

Hej det är så att jag har haft A Kassa och pengar från försäkringskassan. men när jag ansökte om lån, skrev jag att jag var fast anställt. Jag lånade cirka 400 kr och spelade bort det. nu kan jag inte längre betala tillbaka delbetalningar. Jag undrar om någon har varit i samma sits och det har blivit rättegång och straff och m.m. Jag menar kommer långivare kolla upp det att jag hade en fast anställning. tacksam for svar.
En anhörig till mig blev dömd för att ha tagit ett lån och inte betalat en enda gång på det.
Anledningen till domen var att personen inte svarade på några brev och inte heller de från kronofogden så det hamnade hos tingsrätten och blev en tredskodom.
Det lär väl hamna hos inkasso och sen hos kfm om du inte betalar.
Att bli dömd tror jag dock inte om du samarbetar.

En anhörig till mig blev dömd för att ha tagit ett lån och inte betalat en enda gång på det.
Anledningen till domen var att personen inte svarade på några brev och inte heller de från kronofogden så det hamnade hos tingsrätten och blev en tredskodom.
Det lär väl hamna hos inkasso och sen hos kfm om du inte betalar.
Att bli dömd tror jag dock inte om du samarbetar.
Kan bli dömd till tredskdom om du inte besvarar tingsrättens brev, men först går det krononofogden. Rättegång blir det endast om man inte kommer överens om skulden är riktigt eller inte, men 9 av 10 fall är det brev som gäller vid faställning av skuld. Däremot om han har ljugit i sin ansökan så är det bedrägligt beteende som kan leda till böter OM det blir en anmälan från banken men det är en annan femma.

Instämmer med Ny2018, du bör samarbeta.
Långivaren i det här fallet har ju inte kontrollerat dina uppgifter ordentligt (anmärkningsvärd beträffande 400 tusen)
och det är inte säkert att det blir konsekvenser trots att du lämnat felaktiga uppgifter.
Hur som helst är det viktigt att du ta kontakt snarast möjligt för att hitta en lösning.

Kan bli dömd till tredskdom om du inte besvarar tingsrättens brev, men först går det krononofogden. Rättegång blir det endast om man inte kommer överens om skulden är riktigt eller inte, men 9 av 10 fall är det brev som gäller vid faställning av skuld. Däremot om han har ljugit i sin ansökan så är det bedrägligt beteende som kan leda till böter OM det blir en anmälan från banken men det är en annan femma.
Ja precis var så jag skrev, att personen inte svarade på något under hela processen.

Menar du dömd till brott så är det möjligt men inte särskilt troligt.

Ser att övriga svarat något om tredskodom och det är ju inte svar alls på frågan om straff. Påföljder kommer i brottmål, och där finns inga tredskodomar.
Tredskodom handlar om fordran.

Menar du dömd till brott så är det möjligt men inte särskilt troligt.

Ser att övriga svarat något om tredskodom och det är ju inte svar alls på frågan om straff. Påföljder kommer i brottmål, och där finns inga tredskodomar.
Tredskodom handlar om fordran.
Det var svar på hur det blev för personen som gjorde samma sak som ts.

Tror det inte anser som värt för bankerna att driva dessa ärenden, dels blir en fällande dom en liten hint om att banken kanske inte kollat upp koden ordentligt, sen aspekterna tid och risk för att få betala massa ytterligare kostnader.

Deras mål är att få tillbaka kapitalet och så mycket ränta som möjligt, och det får de ju oftast genom att driva skulden genom KF.

Ärendet går vidare till din stads tingsrätt om du bestrider Kronofogdens föreläggande, så som de andra har redan skrivt, det blir inkassokrav sen kfm. Du ska inte bestrida, du har redan signerat låneavtalet mm, så det blir utslag, anmärkning, skuld hos kfm, utmätäningsförsök mm, eventuellt skuldsanering om du ansöker man vet aldrig och tyvärr det är vi, skattebetalarna som betalar en del av din skuld pga spelmissbruk.
Har du ett fast jobb idag, bra förutsättningar så varför inte prova samlalån via Lendo elle Advisa och då blir det en enkel avbetalningsplan, men det finns många banker som tittar om duhar spelhistorik.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp