Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kommer jag behålla lönen?

Hej.
Jag har haft inleda de skuldsanering. Den 13 juni fick jag beslut om att jag inte får skuldsanering.
Den 4 juli kommer vara sista dagen för mig att överklaga beslutet vilket jag inte kommer göra. Min plan är att ansöka på nytt om ca 2 månader.

Innan inledande hade jag löneutmätning som då blev upphävd med beslut om inledande.

Hur funkar det nu med löneutmätning? Får jag på kivra blankett igen om att lämna in mina inkomster och uppgifter eller kör de på de gammla uppgifyerna? Tror ni jag kan behålla lönen den 27 juli?

Till juli kommer det inte hinnas göras något.

Nu fick jag brev från KFM om att lämna in uppgifterna om inkomst osv senast den 24/7.
Om jag lämnar in uppgifterna digitalt den 24/7. Kommer då kommer löneutmätning hinna stsrta den 27de när jag får lön?

Nu fick jag brev från KFM om att lämna in uppgifterna om inkomst osv senast den 24/7.
Om jag lämnar in uppgifterna digitalt den 24/7. Kommer då kommer löneutmätning hinna stsrta den 27de när jag får lön?
Nej lönen körs ofta betydligt tidigare, så redan klart vad du ska få denna månaden.
På mitt jobb körs den redan den femte som ett exempel

Nej eftersom arbetsgivaren får beslutet per post..

Lånar tråden lite.

Om inkomstuppgifter ska lämnas in till KFM senast 12/7, hinns det med denna månad då att utmätning börjar?

När jag lämnade in uppgifter förra gången, så var de 17e i månaden. Då började löneutmätningen samma månad-

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp