Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommer jag att få behålla skatteåterbäringen?

Jag smyger in en liten fråga här, jag ska få 24k tillbaks på skatten men har skuldsaldo på 8k, nu fick jag brev om redogörelse för inkomster för löneutmätning på skulden på 8k, behöver jag ens fylla i det eftersom de 8k på redogörelsen kommer väl ändå dras direkt skatteåterbäring ska komma? Eller kommer jag få behålla hela skatteåterbäringen trots skuldsaldot hos KFM på 8000?
När fick du pappret om inkomst ? Fler skulder på väg in ? Annars är det väl rätt skönt att bli av med skulden om tex skatten skulle komma nästa vecka

Hur många dagar har du på dig att svara på inkomster och redogörelse?

När fick du pappret om inkomst ? Fler skulder på väg in ? Annars är det väl rätt skönt att bli av med skulden om tex skatten skulle komma nästa vecka
det koom på kivra 27/3 står att de behöver ha svar senast 10/4, tanken med skatteåterbäringen skulle vara att lägga undan allt som en buffert då jag har ca 350k till som jag inte skrivit på delgivning än.

Skatten kommer ju den 8-11e april, så vänta med att svara tills den 10e så märker dom om skatten kommer in eller inte

Skatten kommer ju den 8-11e april, så vänta med att svara tills den 10e så märker dom om skatten kommer in eller inte
det jag menar är, jag har i dagsläget ett skuldsaldo jos KFM på 8k, ska få återbäring på 24k ca och jag fick nyligen inkomsuppgiftspappret ang löneutmätning på den skulden, min fråga är om jag trots skuldsaldot kommer få behålla hela skatteåterbäringen nu när jag fick inkomsupgiftspappret inför löneutmätning.

det jag menar är, jag har i dagsläget ett skuldsaldo jos KFM på 8k, ska få återbäring på 24k ca och jag fick nyligen inkomsuppgiftspappret ang löneutmätning på den skulden, min fråga är om jag trots skuldsaldot kommer få behålla hela skatteåterbäringen nu när jag fick inkomsupgiftspappret inför löneutmätning.
jag tolkar det du skriver som att skulden är bekräftrad och har varit ett tag? Så nej du får mest troligen inte tillbaka hela din återbäring utan skulden på 8k kommer regleras mha återbäringen.

jag tolkar det du skriver som att skulden är bekräftrad och har varit ett tag? Så nej du får mest troligen inte tillbaka hela din återbäring utan skulden på 8k kommer regleras mha återbäringen.
okej så då kan jag bara ignorera inkomsuppgiftspappret eftersom skatteåterbäringen ändå kommer betala den skulden?

okej så då kan jag bara ignorera inkomsuppgiftspappret eftersom skatteåterbäringen ändå kommer betala den skulden?
Det hade jag gjort ja. Förutsatt att det inte finns fler skulder hos KFM nu. Däremot hade jag haft lite koll så det inte blir så att dom räknar på schablonbelopp och startar utmätning eftersom det är precis i skarven med skatteåterbäringen. Så att när skatteåterbäringen reglerat skulden så håll koll så det inte ligger kvar en eventuell löneutmätning också. Visserligen får du tillbaka felaktigt inbetalda pengar men det kan ta lite tid.

Om du inte har fler skulder så kommer det avslutas utan utmätning av lön som jag tolkar det på dig. Så då tror jag inte det är något du behöver bekymra dig om.
Om skulden regleras nu i April för att du inte gjort några ändringar i din deklaration.
Får du skatten senare än nu i April så hade jag fyllt i, annars kommer dem beräkna schablon belopp och be din arbetsgivare betala in redan på lönen i april eller i maj.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp