Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommer jag att få behålla skatteåterbäringen?

Tack för förtydligandet!

Betyder det även att jag ligger väldigt nära i tiden att få påbörjad löneutm.?
Löneutmätning är en helt anna process.
Den kan ta allt från några veckor till flera månader.

Löneutmätning är en helt anna process.
Den kan ta allt från några veckor till flera månader.
Enligt väntetiderna är det 4 mån, eftersom jag precis börjat få breven. Om jag tolkat det rätt?

Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska betala), tills vi fattar ett beslut (utslag) 4 mån​

Då är det kört. Skuldsaldot kommer garanterat hinnas registreras
Behöver det inte vara ! Den 29 går väl tiden ut för personen att svara ! Skulle han överklaga så behåller personen skatten garanterat ! Tror även det kommer gå vägen ! Tveksam om dom kommer skicka in verkställande till 1-4 april ! Pratar om några dagar bara

Det är ju först när utslag blivit och tid för ”skuld att betala” löpt ut som skulden kommer upp i skuldsaldot.
Skulle inte se det som omöjligt att du får behålla om du inte fått utslag än. Tror ändå man har ett par dagar på sig att betala, typ 10-14?

Det är ju först när utslag blivit och tid för ”skuld att betala” löpt ut som skulden kommer upp i skuldsaldot.
Skulle inte se det som omöjligt att du får behålla om du inte fått utslag än. Tror ändå man har ett par dagar på sig att betala, typ 10-14?
Det är väl totalt fel ? Vid utslag får du skuldsaldo? Ellet @Lasseman

14 dagar. Exakt när det dyker upp som sluldsaldo på en uc vet jag inte.

tjenare, jag fick ett kravbrev idag och jag undrar då om jag kommer hinna få skatten innan dom rycker cashen från kontot om jag får skatten i april? tänker att jag borde kunna förhala det hela litegrann, eller? tacksam för lite hjälp på hur jag ska förhala på bästa sätt. tack

tjenare, jag fick ett kravbrev idag och jag undrar då om jag kommer hinna få skatten innan dom rycker cashen från kontot om jag får skatten i april? tänker att jag borde kunna förhala det hela litegrann, eller? tacksam för lite hjälp på hur jag ska förhala på bästa sätt. tack
Så fort du fått skuldsaldo så kollar skattemyndigheten om du har obetalda skulder och då ryker återbäringen, Har du återbäring som överstiger kravet , då
får du behålla det som överstiger och resten dras för att betala din skuld . Men dej får 14 dagar på dej att betala kravet iaf

Så fort du fått skuldsaldo så kollar skattemyndigheten om du har obetalda skulder och då ryker återbäringen, Har du återbäring som överstiger kravet , då
får du behålla det som överstiger och resten dras för att betala din skuld . Men dej får 14 dagar på dej att betala kravet iaf
tack för ditt svar. Vad menar du med skuldsaldo? dom kan väl inte rycka pengar innan ärendet är klart, jag menar om jag skulle överklaga deras krav. Så länge dom KF har godkänt kravet så kan dom ju inte rycka några pengar heller. Eller?
RÄTTNING: Så länge KF INTE har godkänt kravet så kan dom väl inte rycka några pengar heller? hahaha stor skillnad när "inte" plötsligt försvann i den första versionen, lättare då att förstå vad jag ville få fram när det är med. Sen rättning men det blev iaf en rättning!!

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp