Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kommer hamna hos inkasso med stort lån. frågor

Ränteutgifterna tillika mitt underskott var 195k för 2018. Betalat bort ett par mindre lån detta år vilket borde minska mina ränteutgifter för 2019. Kommer nog rapportera in betydligt lägre än 195k iaf. Surt med kvarskatt nästa år annars.

Ränteutgifterna tillika mitt underskott var 195k för 2018. Betalat bort ett par mindre lån detta år vilket borde minska mina ränteutgifter för 2019. Kommer nog rapportera in betydligt lägre än 195k iaf. Surt med kvarskatt nästa år annars.
Jag satte mig ner och gick igenom mina lån , sen visste jag att det skulle bli minst desamma som förra året , men absolut det Är bättre sätta lite lägre :)

Då har jag begärt jämkning - skulle ta ca 2 veckor!? Stämmer det?

Går detta även att ordna om man ska vara pappaledig? Alltså skicka in till fk och afa?

Går detta även att ordna om man ska vara pappaledig? Alltså skicka in till fk och afa?
Kollade på mitt beslut nu och längst ner står det att även Föräldrarpenning ska dras med 7% istället för 34 ! Så inga problem :)

Kollade på mitt beslut nu och längst ner står det att även Föräldrarpenning ska dras med 7% istället för 34 ! Så inga problem :)
Tack för svar. Då ska jag ansöka om detta så blir inte den penningen så himla dålig. Kan man köra lönen med vanlig dragning av skatt samtidigt eller ska de justeras på båda? :)

Tack för svar. Då ska jag ansöka om detta så blir inte den penningen så himla dålig. Kan man köra lönen med vanlig dragning av skatt samtidigt eller ska de justeras på båda? :)
Ja du det var en bra fråga faktiskt , jämkningen av föräldrarledighet måste du väl skicka till Försäkringskassan ? För dom betalar ju ut det

Om jag förstått det rätt så innebär jämkningen nu att 2019 års förväntade och uträknade skatteåterbäring betalas ut per månad de sista återstående månaderna på året genom att inkomstskatten sänks, istället för att de betalas ut i en klumpsumma i April nästa år? Har jag fattat det rätt?

Om jag förstått det rätt så innebär jämkningen nu att 2019 års förväntade och uträknade skatteåterbäring betalas ut per månad de sista återstående månaderna på året genom att inkomstskatten sänks, istället för att de betalas ut i en klumpsumma i April nästa år? Har jag fattat det rätt?
Det stämmer , fast det kan ju aldrig bli mer än vad du har i lön .. så om du ska få tillbaka 40k i april ..så räknas det ut så du slipper betala ingen skatt sista 4 mån eller lite bara tex :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp