Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Komma på rätt köl

Jag löste mitt lån hos SevenDay och som tack för det tog dom en till upplysning på mig. Frågade via mail varför men dom kunde bara svara på sån information om man ringer in och har inte orkat brytt mig. Var bara en Bisnode som "tur" var.
Sjukt och garanterat en hämnd att de inte kan räkna med din ränta i deras vinst affärer. Och när man gör ansökan via lendo tar sevenday och Nordax bank en ytterligare upplysning hos bisnode

Jag löste mitt lån hos SevenDay och som tack för det tog dom en till upplysning på mig. Frågade via mail varför men dom kunde bara svara på sån information om man ringer in och har inte orkat brytt mig. Var bara en Bisnode som "tur" var.
När togs upplysningen? I vissa fall när man vill avsluta lån/kredit försöker långivaren behålla låntagaren genom att erbjuda lägre ränta. Kan upplysningen tagits i samband med detta? Santander halverade min ränta när jag skulle lösa lånet hos de men inga uc togs.

Har du anmärkning eller skuldsaldo?

1. Kreditlimit: 10 000
Utnyttjat: 3307
2. Kreditlimit: 25 000
Utnyttjat: 0
3. Kreditlimit: 5000
Utnyttjat: 4804
4. kreditlimit: 20 000
Utnyttjat: 18 884
5. Kreditlimit: 883
Utnyttjat: 883
6. Kreditlimit: 75 000
Utnyttjat: 75 067

Som jag skrev fick en anmärkning hos KFM den 26/11 pga trängselskatt som jag missat i kivra. Och den skall tydligen rättas till nästa vecka.

1. Kreditlimit: 10 000
Utnyttjat: 3307
2. Kreditlimit: 25 000
Utnyttjat: 0
3. Kreditlimit: 5000
Utnyttjat: 4804
4. kreditlimit: 20 000
Utnyttjat: 18 884
5. Kreditlimit: 883
Utnyttjat: 883
6. Kreditlimit: 75 000
Utnyttjat: 75 067

Som jag skrev fick en anmärkning hos KFM den 26/11 pga trängselskatt som jag missat i kivra. Och den skall tydligen rättas till nästa vecka.
Ser ut som att det är uttnyttjat mer än beviljat på 6:an ovan. Kredit eller är det lån med ränta som syns?
Övertrassering kan vara dåligt för betyget
Även betalningsanmärkningen då, hoppas det bara är det som behöver fixas :)
Och ju mer använt på krediterna desto sämre betyg

Ser ut som att det är uttnyttjat mer än beviljat på 6:an ovan. Kredit eller är det lån med ränta som syns?
Övertrassering kan vara dåligt för betyget
Även betalningsanmärkningen då, hoppas det bara är det som behöver fixas :)
Och ju mer använt på krediterna desto sämre betyg

KFM skulden är betald igår och har begärt rättelse.
Lån 6. Skall jag slänga in en 100lapp på för att hamna under gränsen.

Några tips på hur jag ska lägga upp min plan kring eventuellt samlingslån. ?
Edit: kredit.

KFM skulden är betald igår och har begärt rättelse.
Lån 6. Skall jag slänga in en 100lapp på för att hamna under gränsen.

Några tips på hur jag ska lägga upp min plan kring eventuellt samlingslån. ?
Edit: kredit.
Jo om du betalar innan månadens slut kommer kredituppdateringen synas 14-20:e Januari nån gång på minuc.se
Vänta till anmärkningen är borta, och se vilket betyg du får då - får vi se.
Försök betala på krediterna, det förbättrar betyget

Se till att du inte övertrasserat någon kredit. Vänta på korrigeringen gällande att de tar bort anmärkningen. Den 20:e Jan borde du vara nere rejält i %. Dra ett mail till balanzia med en bifogad utskrift på din UC som du själv laddat ner från min UC. Fråga inte om du kan få lån.. fråga istället vad de kan erbjuda för ränta på ett specifikt belopp. De brukar vara bra på att lämna förslag även om det inte ser toppen ut!

Gällande förfrågningarna så har i princip alla bolag som man har lån hos rätt att ta en UC när de vill. Man har i princip godkänt de i lånevillkoren.. är nästan standard på all finansinstitut. T.ex eurolandet tar 1 UC per år på sina kunder med kontokredit för att hela tiden uppdatera risken.

Det är alltså inte standard att ta UC på låntagaren hej villt.. utan standard att man har godkänt i lånevillkoren/ givit finansinstitutet rätt att ta en UC utan att fråga under låneperioden. Man ska komma ihåg att det även kostar banken en slant per UC de tar så de undviker ju helst detta om de inte känner ett behov av att göra detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp