Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kollar KFM bankkontot under en skuldsanering?

Hej!

Jag har fick för några veckor sedan förslag på avbetalningsplan för skuldsanering (Är så SJUKT tacksam att det kommit så här långt, men vet att det inte är 100% klart än). Nu undrar jag om KFM kommer hålla koll på mitt bankkonto? Det är nämligen så att jag fick hela Juni-lönen(I och med inledande skuldsanering), och jag vill ha det som sparande och placera det i fonder.

Det som ska tilläggas är att mina skulder uppkommit vid köp av högrisk aktier, därför funderar jag på om det kan vara skäl att avbryta min skuldsanering om dom ser att jag placerat pengar i fonder.

Så min fråga är: Har KFM koll på bankkontot under skuldsaneringen, och kan avslå/avbryta en skuldsanering om jag skulle placera pengar i något som gjort att jag hamnat i situationen?

Hoppas @Lasseman läser detta och kan besvara :)

Tack!

Spekulation är ju ett av skälen till att inte få skuldsanering, men har du fått en betalplan, så verkar det som att handläggaren bortsett från det eller att andra omständigheter gör att du trots allt kvalificerar dig. Vad jag förstått det som, så kollar inte kronofogden under skuldsaneringen.

Hej!

Jag har fick för några veckor sedan förslag på avbetalningsplan för skuldsanering (Är så SJUKT tacksam att det kommit så här långt, men vet att det inte är 100% klart än). Nu undrar jag om KFM kommer hålla koll på mitt bankkonto? Det är nämligen så att jag fick hela Juni-lönen(I och med inledande skuldsanering), och jag vill ha det som sparande och placera det i fonder.

Det som ska tilläggas är att mina skulder uppkommit vid köp av högrisk aktier, därför funderar jag på om det kan vara skäl att avbryta min skuldsanering om dom ser att jag placerat pengar i fonder.

Så min fråga är: Har KFM koll på bankkontot under skuldsaneringen, och kan avslå/avbryta en skuldsanering om jag skulle placera pengar i något som gjort att jag hamnat i situationen?

Hoppas @Lasseman läser detta och kan besvara :)

Tack!

Under skuldsanering kollas inget av kfm

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp