Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kollaps, kan inte bli sämre.

Hej.
Jag skriver av mig här nu, igår brast allt - mina nära & kära vet min situation men har enorma problem, kan komma att bli en lång text - men grunden i texten kommer vila på att SMS - lån är gift, eget ansvar, spelberoende samt den enorma skämskudden.

För lite drygt ett år sedan blev jag diagnostiserad av psykolog som spelberoende, jag hade då byggt upp ett skuldberg som med omgivningens hjälp jag lyckades får samlingslån på - lite dryga 500 K.
Jag kände en enorm lättnad, fanns inget att vara orolig för längre. Jag var inte skuldfri men jag var sms / snabb - lånefri.

Men så hände det... 3 månader av spelfrihet så uppkom en skuld jag helt sonika hade glömt av att berätta - en privat skuld till en vän, så den syns ju inte i registrena direkt.

Givetvis skulle jag gått till min familj - men gjorde jag det? Nej.
Jag spelade, vann - löste skulden.
Den oerhört sköra själen jag har föll igen för speldjävulen.
Jag började spela - ännu mer.
På jobbet, hemma , hos flickvännen - överallt - i smyg.

I våras brast det totalt, allt jag hade betalat av från det att jag fick samlingslånet behövde jag låna tillbaka igen - och det gjorde jag, via SMS - lån.
Skuldberget växte & växte och nu i efterhand har jag gjort en kalkyl.
Från och med 2016 har min skuld ökat med 100 K i månaden.
Privata skulder, SMS - LÅN samt UC - lån. (plus det samlingslån jag hade sen innan).

Det skär i mig, jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Jag har accepterat att en anmärkning kommer (har ingen i nuläget), jag har accepterat att jag hamnar i KFM - register, det är inte det stora problemet ärligt talat.

Det som kommer visa sig dock är att jag kommer ha förstört relationer.
Mina vänner som inte kommer få tillbaka sina pengar.
Min flickvän som inte kommer få tillbaka sina pengar.
Jag har förstört all tillit som möjligen fanns där, jag är övertygad om att jag kommer stå ensam inom ett par dagar när jag berättar allt för min flickvän. (Av olika anledningar har jag ännu haft chansen).
Mina vänner kommer att ta distans från mig ett bra tag.
Jag har förstört mitt liv som det är idag ett bra tag framöver.
Jag är en människa som tror på eget ansvar - givetvis är det medvetna handlingar oavsett sjukdom. Man vet att man gör fel, man gör det ändå.
Jag vill skriva så innan jag skriver nästa del för att inte låta som en martyr eller "tycka synd om mig" - mentalitet.

SMS - LÅN är ett gift, jag är övertygad om att extremt mycket pengar som sms-låneföretagen delar ut går rakt in i spel av olika former - ibland fungerar det, jag har vunnit enorma summor - det ska sägas. Jag vet att man kan vinna mycket pengar, för jag har gjort det, men branschen är inte rimlig.

Via lån som använder sig av Bisnode & C-safe kan jag plocka ut 300 000 på en förmiddag.
Det är inte rimligt. Det är inte seriöst. Det är fan inte okej.
Kanske ska man tvinga företag att registrera alla lån - exakt som UC - samtidigt är det ingen bra idé - de allra flesta människor hanterar ju smslån på ett sunt sätt - min screw up ska inte behöva drabba andra.

Jag vet inte.
Världen känns väldigt mörk just nu.
Jag vill säga en sak till er som sitter med skulder ni inte kan med att berätta om ;
Berättar ni inte nu, kommer skulden att växa. Jag lovar er. Du är inte undantaget.
Berätta nu. 10 , 20 , 30 , 40 , 50 tusen går att hantera.
Blir inte som jag.

Kom inte över miljonen.

Hej.
Jag skriver av mig här nu, igår brast allt - mina nära & kära vet min situation men har enorma problem, kan komma att bli en lång text - men grunden i texten kommer vila på att SMS - lån är gift, eget ansvar, spelberoende samt den enorma skämskudden.

För lite drygt ett år sedan blev jag diagnostiserad av psykolog som spelberoende, jag hade då byggt upp ett skuldberg som med omgivningens hjälp jag lyckades får samlingslån på - lite dryga 500 K.
Jag kände en enorm lättnad, fanns inget att vara orolig för längre. Jag var inte skuldfri men jag var sms / snabb - lånefri.

Men så hände det... 3 månader av spelfrihet så uppkom en skuld jag helt sonika hade glömt av att berätta - en privat skuld till en vän, så den syns ju inte i registrena direkt.

Givetvis skulle jag gått till min familj - men gjorde jag det? Nej.
Jag spelade, vann - löste skulden.
Den oerhört sköra själen jag har föll igen för speldjävulen.
Jag började spela - ännu mer.
På jobbet, hemma , hos flickvännen - överallt - i smyg.

I våras brast det totalt, allt jag hade betalat av från det att jag fick samlingslånet behövde jag låna tillbaka igen - och det gjorde jag, via SMS - lån.
Skuldberget växte & växte och nu i efterhand har jag gjort en kalkyl.
Från och med 2016 har min skuld ökat med 100 K i månaden.
Privata skulder, SMS - LÅN samt UC - lån. (plus det samlingslån jag hade sen innan).

Det skär i mig, jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Jag har accepterat att en anmärkning kommer (har ingen i nuläget), jag har accepterat att jag hamnar i KFM - register, det är inte det stora problemet ärligt talat.

Det som kommer visa sig dock är att jag kommer ha förstört relationer.
Mina vänner som inte kommer få tillbaka sina pengar.
Min flickvän som inte kommer få tillbaka sina pengar.
Jag har förstört all tillit som möjligen fanns där, jag är övertygad om att jag kommer stå ensam inom ett par dagar när jag berättar allt för min flickvän. (Av olika anledningar har jag ännu haft chansen).
Mina vänner kommer att ta distans från mig ett bra tag.
Jag har förstört mitt liv som det är idag ett bra tag framöver.
Jag är en människa som tror på eget ansvar - givetvis är det medvetna handlingar oavsett sjukdom. Man vet att man gör fel, man gör det ändå.
Jag vill skriva så innan jag skriver nästa del för att inte låta som en martyr eller "tycka synd om mig" - mentalitet.

SMS - LÅN är ett gift, jag är övertygad om att extremt mycket pengar som sms-låneföretagen delar ut går rakt in i spel av olika former - ibland fungerar det, jag har vunnit enorma summor - det ska sägas. Jag vet att man kan vinna mycket pengar, för jag har gjort det, men branschen är inte rimlig.

Via lån som använder sig av Bisnode & C-safe kan jag plocka ut 300 000 på en förmiddag.
Det är inte rimligt. Det är inte seriöst. Det är fan inte okej.
Kanske ska man tvinga företag att registrera alla lån - exakt som UC - samtidigt är det ingen bra idé - de allra flesta människor hanterar ju smslån på ett sunt sätt - min screw up ska inte behöva drabba andra.

Jag vet inte.
Världen känns väldigt mörk just nu.
Jag vill säga en sak till er som sitter med skulder ni inte kan med att berätta om ;
Berättar ni inte nu, kommer skulden att växa. Jag lovar er. Du är inte undantaget.
Berätta nu. 10 , 20 , 30 , 40 , 50 tusen går att hantera.
Blir inte som jag.

Kom inte över miljonen.

Fasen vilken tuff resa du gjort! Det är så jäkla lätt att falla dit igen! En stor kram till dig! Jobbar själv med mitt eget spelberoende och det är ett hemskt beroende som skapar sådana enorma konsekvenser. Håller med dig om att det värsta är inte det ekonomiska kaoset det skapat utan alla relationer man skadat. Vetskapen om att man ljugit för de människor man älskar mest gör så jävla ont.

Glöm inte att du klarat av att bryta ditt spelande tidigare! Du är stark och kommer att fixa det igen. Även om man självklart har ett ansvar för sina handlingar får vi inte glömma att det handlar om ett beroende. Vi som är beroende av spel, spelar ju liksom inte för att det är roligt längre eller för att vi är elaka. Vi har helt enkelt tappat kontrollen och det är andra faktorer som påverkar. Ett beroende är att likställa med ett sjukdomstillstånd. Men det är givetvis vårt egna ansvar att ta tag i problemet och jobba med beroendet.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att du kan få stöd av de människor du har i ditt liv. Det kommer kanske ta tid att bygga upp relationerna igen och du kommer kanske få jobba hårt på att bygga upo förtroendet igen men med tiden är jag övertygad om att det kommer att bli bra.
Kan du ta hjälp av den psykolog ( eller npgon annan förstås) som du tidigare haft kontakt med?

Beträffande sms-lånen håller jag med dig till hundra procent.

Hoppas verkligen att allt löser sig på allra bästa sätt för dig!

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp