Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Knep och knåp, uppfinningsrikedom

Pja, sitter ju själv med skulder upp över örona liksom de flesta här. Har inga problem att betala av alla blanco, det är ju liksom som för de flesta sms-lånen som ställer till det. Inget samlingslån får man..
Nåväl. Jag är på god väg att ta mig ur detta (peppar peppar, om inget oförutsett inträffar). Har släppt så gott som samtliga sms-lån till inkasso sedan november. Har inte varit någon lek att få ihop ekonomin, ångesten har varit stor och många sömnlösa nätter.
Nu är jag dock kvitt Easycredit, Credigo, Kredit Idag, Ferratum, Nanokredit, Nanoflex, Vivus och Meddelandelån. Bara resten kvar ;-), ca 10 st men de tuffaste avbetalningarna är jag snart kvitt. Sen är det bara småbelopp, de flesta ala 300:- kvar till ett antal långivare som visat medmänsklighet och gett avbetalningsplaner på låga belopp.

Nåväl. Det har fattats några tusen varje månad för att kunna följa avbetalningsplanerna, men har löst det genom att sälja massa saker efter min nu döda häst (han är anledningen till att jag är i denna sits, gedigen skadehistorik = hutlösa veterinärräkningar (självrisker)trots försäkring och slutligen en stor kostnad för Nödslakt :-( ).
Har dock noterat vad som säljs bra på Tradera av hästprylar, så nu har jag börjat köpa en viss typ av hästsak på Klarna-konto, som jag sen lägger ut på Tradera.
Köper för 1800:-, får sålt för ca 1600:-och på det avbetalar jag 91:-/månad.
En dyr lösning i längden, men givetvis ska jag försöka betala av snabbt när jag är av med all annan skit.
Ser det som att det är bättre än att ta nya Sms-lån. För då blir jag aldrig fri.
Detta ger mig en låg avbetalning/månad tills jag är ikapp.

Knäpp man är, i all desperation!

Har ni övriga andra knep för att ta "lån" och fixa pengar, som inte är smslån, för att komma ur smslåneträsket?

Senast ändrad:
Jag har även ställt av min bil, för att nästa dag ställa på den igen. Det innebär att Transportstyrelsen betalat ut vägskatten (dom är snabba).Sen har jag ca 20 dagar på mig innan det kommer ett nytt inbet.kort på skatten efter påställningen.. Inga extra avgifter och jag kunde köra lagligt (ställde av sent på kvällen, och på direkt morgonen efter)

Herregud, man skäms :-( Vad har ni andra gjort för desperata ting..?

Det är väl ingen bra lösning med att handla hästgrejor och sen sälja på tradera?
Blir bara en massa hos klarna att betala sedan, gjorde så med barngrejor och sitter med segoria inkasso nu på 24000 kr!

Har dock sålt av mycket på tradera nu, och på blocket!

Men sitter med skulder nu på 300000 kr och nu har jag sökt ett Skuldfinansieringslån som jag hoppas jag får igenom!

Mår inte bra av att ha det så!

Men jag ser det ändå som bättre att betala av några ynka hundralappar/månad (som jag när jag är ikapp kan avbetala helt) än att ta nya sms-lån där jag ska ut med tusentals kronor/månad vilket jag inte fixar!
Givetvis är bättre att inget alls ta, men när man snart är i mål, så ser jag detta som en bättre lösning!

Kan ni komma med butiker som använder sig av klarna? :)

Klarna konto har ju extremt lägre ränta än sms lån, så detta ska jag testa!

Det är bara att googla på det du söker + klarna så kommer det mesta upp :)

har ni tips på vilka saker som är lättast att sälja?

har kollat lite närmare på detta nu!

klarna borde vara min räddning...

om man köper en pryl för 6000 kr så borde den gå att sälja för 5000 kr.
tar klarna delbetalning 206kr/ månad i 36 månader.

gör man detta då 4 gånger så har man 206kr*4 =ca 800 kr/månad
800 kr/månad i 36 månader =28800 kr för prylar du köpt för 24000

4400 kr i ränta på 36 månader = 122 kr / månad i ränta

(får bort sms lån för 20.000 kr till en kostnad på 800 kr/månad)

MYCKET BÄTTRE ÄN SMS LÅN! :)

iaf enligt mig!

sms lån 20.000 kr så ska man betala tillbaka ca 26000 och de ska kastas upp på 3 månader...

Senast ändrad:
Det var så jag resonerade. Bättre än nya smslån. Gäller bara att du tror/vet att du får sakerna sålda! Jah har dock haft många budare, gäller att hitta rätt saker att sälja vidare; -)

Vad har man som kreditgräns hos klarna? Hur mycket har du haft totalt samtidigt? :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp