Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnas VD varnar för blancobubbla

Borde verkligen bli ett kredit register där alla skulder måste finnas med ! Helt galet att folk kan köpa på kredit för 1,5 -2 miljoner !

Nej det gör dom inte, hade dom gjort det så hade inte folk med 27k i månaden kunnat låna 1.8 mille.

Du kan inte låna 1.8 millen bara sådär om du har en årsinkomst på 300.000 jag har hängt på det här forumet i 10 år och läst tiotusentals inlägg. YTTERST YTTERST sällan finns det något undantag som kommer upp i dom siffrorna som du skriver.

Den kommer det vara även sen. Bara för att du har ett centralt skuldregister innebär det inte att vissa fall inte kommer sippra igenom med lite tur.

Borde verkligen bli ett kredit register där alla skulder måste finnas med ! Helt galet att folk kan köpa på kredit för 1,5 -2 miljoner !

Det har du ju? UC:s register.

95% av alla svenskarnas lån och krediter finns redan med där. Dom enda som fattas är Klarna.

Wästgöta,Lumify,Fairlo och dylika står på sin höjd för 1-2% av hela lånemarknaden

95% av alla svenskarnas lån och krediter finns redan med där. Dom enda som fattas är Klarna.

Wästgöta,Lumify,Fairlo och dylika står på sin höjd för 1-2% av hela lånemarknaden
Credway , credigo , mobillån står väl inte heller med ? Borde finnas bättre ! Sen en gräns på max 500k ..resten ska betalas kontant om man ska köpa något större typ en dyrare bil

Antar att även inkassobolagen skulle bli en del av det registret? För att få en helhetsbild av en persons skuldläge. Idag försvinner skulder från UC när de lämnas vidare…

Jag tycker att det är något alla kreditgivare borde införa. Jag bortser inte från ens egna ansvar i detta men ibland är man i en desperat situation och försöker lösa allt på något vis

Du kan inte låna 1.8 millen bara sådär om du har en årsinkomst på 300.000 jag har hängt på det här forumet i 10 år och läst tiotusentals inlägg. YTTERST YTTERST sällan finns det något undantag som kommer upp i dom siffrorna som du skriver.

Den kommer det vara även sen. Bara för att du har ett centralt skuldregister innebär det inte att vissa fall inte kommer sippra igenom med lite tur.
Det är lättare än man tro att komma upp i dom siffrorna. Borde finnas en maxtak på max 1.5 årsinkomst oavsett blanco, fakturaköp och smslån. Systemet är helt skevt.

Det är lättare än man tro att komma upp i dom siffrorna. Borde finnas en maxtak på max 1.5 årsinkomst oavsett blanco, fakturaköp och smslån. Systemet är helt skevt.

Fast det är ju dock inte riktigt sant, jag tjänar 4 gånger mer än ditt exempel och har med 0 FF aldrig kommit upp i dom summorna. Ingen annan på forumet heller.

Håller f.ö med om alla hans punkter förutom denna:

º Ett centralt skuldregister där kreditgivare får en överblick över en persons totala skulder.
Frågan är om det går att göra så. Jag tror GDPR sätter stopp för detta, och det kommer inte att få denna koll. Eftersom man enligt GDPR inte ens får skicka lönepecar på mail för att man kan få för mycket insyn i andras ekonomi, tror jag inte ovanstående går igenom eftersom GDPR är väldigt restriktiv mot personuppgifter och lagring av personers skulder i centralt register kommer inte att gå att genomföra när nu GDPR finns tror jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp