Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnas VD varnar för blancobubbla

Nu har förvisso lägenheter och villor gått upp med ett par hundra procent senaste vad, 20 - 30 åren? Men visst, naturligtvis är det ingen garanti att prisökningen fortsätter.

Jag hävdar dock att även om lägenheten ligger på samma nivå som du köpte den är det på sikt en lönsam affär eftersom att du amorterar och sparar åt dig själv snarare än att betala 10-11.000 till hyresvärdar.

I storstäderna är hyrorna ofta groteska speciellt om du bor i innerstan. Uppåt 15.000 kr i månaden. Då är det i min värld mycket bättre att köpa även om man lånar sista 10 eller 15% eller hur mycket man nu har behov.

Nu har förvisso lägenheter och villor gått upp med ett par hundra procent senaste vad, 20 - 30 åren? Men visst, naturligtvis är det ingen garanti att prisökningen fortsätter.

Jag hävdar dock att även om lägenheten ligger på samma nivå som du köpte den är det på sikt en lönsam affär eftersom att du amorterar och sparar åt dig själv snarare än att betala 10-11.000 till hyresvärdar.

I storstäderna är hyrorna ofta groteska speciellt om du bor i innerstan. Uppåt 15.000 kr i månaden. Då är det i min värld mycket bättre att köpa även om man lånar sista 10 eller 15% eller hur mycket man nu har behov.

Ungefär 25 år med uppgång, dock med ett par dippar. Därinnan var det efterskalv efter finanskrisen 90 där mängder med br-föreningar gick i konkurs. Många lägenheter runtom i landet såldes/skänktes mot övertagande av lån, då man inte hade råd med räntorna som gått upp från normala 5-7% till 18-22% på kort tid, och det tog ett gäng år innan räntorna tog sig ner. 01 med it-bubblan blev det lite dämpat och likaså med finanskrisen 2008, men under kortare perioder.
Jag vet flera gäldenären som sitter dem lägenhet man köpt typ 88 och fick se den bli hyresrätt 1992, en del har nyligen betalat av lånen efter den resan..

Det är skillnad med att ha sådan inkomst du har och mer mellanmjölksinkomster. Jag utmätte i slutet av förra året huset för några som gjort precis som du rekommenderar, dom satt med blanco för kontantinsats och kostnader för pantbrev etc, det räckte med någon månads sjukskrivning för att det skulle börja bli problem och sen var det en bil som fick sönder, sen var rasade allt.

Hade som gjort som det är tänkt, och inte som du tycker man bör göra, hade dom mer troligt klarat det där, då dom inte hade haft ett blancolån för 5-6k i månaden att betala på.. då hade situationen kunnat hanterats på bättre sätt än exekutiv auktion och flytta barnfamilj till vad nu socialtjänsten kunde erbjuda.

Jag köper det Lasseman. Därav har jag både försäkring om jag går bort, blir arbetslös + borta från jobb. Då tar Nordea genom någon samarbetspartner över kostnaden för mitt stora Blancolån + mitt bolån.

Men det jag säger bara är att det blir ganska svårt för folk som är runt 20 år idag att göra någonting då. Du såg ovan hur länge du får vänta på en lägenhet i Stockholm där det i Storstockholm bor ca över en miljon människor. Betala en hyresrätt själv blir svårt nog men stora problemet är att överhuvudtaget få tag på en lägenhet om du måste stå i bostadskö i 10 år. Har du då ingen partner hur fan ska du som ensamstående med en normal knegarlön kunna spara ihop till en etta eller tvåa i Stockholm med omnejd?

"238 000 unga i åldrarna 20-27 bor hemma hos sina föräldrar trots att de hellre skulle vilja bo på annat sätt. Det visar Hyresgästföreningens nya rapport Unga vuxnas boende i Sverige 2019. Det är den högst uppmätta andelen sedan den första undersökningen gjordes 1997."

Om lägenhetspriserna fortsätter att öka så kommer det bara att bli värre och värre...

Vad är medborgarlön? Alla som är medborgare i ett land oberoende av deras ålder får en tusenlapp eller fem i månaden eller vadå?

Vad är medborgarlön? Alla som är medborgare i ett land oberoende av deras ålder får en tusenlapp eller fem i månaden eller vadå?
Vet inte en exakt summa men i USA diskuteras väl ett belopp på ca 1000 dollar om den kan vara en indikation. Andrew Yang är väl den mest kända politikern som förespråkar detta och anser att det kan uppnås med relativt enkla medel. Typ att skippa all onödig och dyr administration som belastar samhället i dessa sakfrågor och en uppdaterad skattelagstiftning som berör vissa tech giganter anses vara tillräckligt.
I Sverige är det ju dyrare att leva i än USA iaf generellt så killgissar att summan skulle ligga på 10-15k.

Sök på Andrew Yang och universal basic income för att snabbt få lite matnyttig information.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp