Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

va trött jag blir
Lyckades göra en överföring häromdan till paypal, men avbröt betalningen. Pengarna skulle skickas tillbaka till klarna kortet! Nu är det så struligt att ja inte fattar ett skit! Klarnas kundtjänst fattar ju nada! Nån som varit med om nåt liknande. Och vet hur man ska gå tillväga?

va trött jag blir
Lyckades göra en överföring häromdan till paypal, men avbröt betalningen. Pengarna skulle skickas tillbaka till klarna kortet! Nu är det så struligt att ja inte fattar ett skit! Klarnas kundtjänst fattar ju nada! Nån som varit med om nåt liknande. Och vet hur man ska gå tillväga?

Yes, Klarnas kundtjänst vet inget om det.

Du ber företaget skicka ARN - nummer som Klarna ska kunna använda för att söka på betalningen. Klarna kommer sedan att pausa din Klarnabetalning och börja utreda. Om ett år är det löst.

Gjort en bedrägerispärr hos UC nu iallafall som håller 14 dagar. Nu kan dom försöka göra en UC bäst dom vill.

Du går in på Pressbyrån med ditt Klarnakort.
1: Du köper Paygoo Reload. (Viktigt) Det kostar 2000 + 99 kr. (Då har du 2.000 kr)
2: Du går in på Paygoos hemsida och aktiverar kortet med mobilt bank id. (Då får du ta ut 10.000 per dag i tre dagar.)
3: Du går tillbaka till Pressbyrån/7-Eleven och laddar på kortet med 2.000 till (nu har du 4.000 som du kan ta ut i bankomat)

Sen kör du på så tills du är uppe i 30.000 för det är max per månad och kort.

Herre jösses, du måste vara helt utmattad efter allt detta ! Tur vi har många Pressbyråer/7-eleven uppe i centrala Malmö ;)

va trött jag blir
Yes, Klarnas kundtjänst vet inget om det.

Du ber företaget skicka ARN - nummer som Klarna ska kunna använda för att söka på betalningen. Klarna kommer sedan att pausa din Klarnabetalning och börja utreda. Om ett år är det löst.

Precis som Sharkvics skriver. ARN-nummer är din vän. Jag är själv i samma situation. Gått en dryg månad nu sen jag inledde ärendet, bara 11 kvar :)
Ring till klarnas kundtjänst och säg att du vill prata med någon som handhar pausade/felaktiga fakturor, rätt lång kö till den avdelningen men dom som jobbar där har större mandat och mer innanför pannbenet..

Väntar på att hon ska kolla med en kollega. Gått 17 minuter.

Bilagor

• Screenshot_20180719-105616_Phone.jpg
    Screenshot_20180719-105616_Phone.jpg
    760.9 KB · Visningar: 216
Klarna återkom precis och skrev att jag ska lösa det själv med butiken.
Detta trots att återbetalning har skett och Klarna medgav även själva igår att problemet låg hos de.

Jag skrev att de jag ser att de löser det och i annat fall vill han att jag ska göra hans jobb kan han skicka sin lön till mig den 25:e så fixar jag det, och jag skickar tillbaka ett officiellt klagomål.

Som sagt, aldrig har jag varit med om något liknande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp