Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

Gissa vad kundtjänst-kvinnan sa när jag skrev att ett företag hade betalat in en avbruten betalning till Klarna för en vecka sedan "Underbart, men den har inte kommit till oss". Är det service?.. Jävla kärringjävel alltså. Jag brukar då aldrig svära och ALLTID vara trevlig vid samtal med kundtjänst men jag blir galen på deras bemötande.

Fick exakt samma svar, av två olika personer. Ringt in till deras kundservice tre ggr, två av dom var vettiga och en ett riktigt stolpskott så till den grad att jag la på mitt i samtalet.

Avbröt en betalning med mitt klarna-kort, butiken betalade tillbaka men klarna hävdar att pengarna inte nått dom. Fått allt underlag från aktuell butik och skickat till klarna för att därefter åter igen ringa deras kundservice för uppdatering i ärendet. Fick en jättetrevlig och kompetent tjej som gick igenom hela mitt ärende, och bekräftade i telefon att pengarna nått klarna men fortfarande ligger synliga på "Mitt Klarna"

Fakturan är åtminstone pausad och har bekräftat både via telefon och mail att återbetalningen är gjord enligt konstens alla regler. Men tiden jag lagt ner på detta och den högst varierande kunskapsnivån och servicekänslan hos Klarnas kundtjänst får mig att ta avstånd från dem. Tyvärr, då jag tidigare talat varmt om klarna och flitigt nyttjat deras tjänster. Men allt har ett slut :)

Jag förstår inte!? VAR ÄR CHEFERNA? Det känns som att kundservicen är helt bortom kontroll och att det är sommarkids som styr och ställer över ett dagis.

Exakt så känner jag med, alltså ingenting funkar och ingen vet något.
Hur kan man missköta ett företag på det här sättet.

Fick exakt samma svar, av två olika personer. Ringt in till deras kundservice tre ggr, två av dom var vettiga och en ett riktigt stolpskott så till den grad att jag la på mitt i samtalet.

Avbröt en betalning med mitt klarna-kort, butiken betalade tillbaka men klarna hävdar att pengarna inte nått dom. Fått allt underlag från aktuell butik och skickat till klarna för att därefter åter igen ringa deras kundservice för uppdatering i ärendet. Fick en jättetrevlig och kompetent tjej som gick igenom hela mitt ärende, och bekräftade i telefon att pengarna nått klarna men fortfarande ligger synliga på "Mitt Klarna"

Fakturan är åtminstone pausad och har bekräftat både via telefon och mail att återbetalningen är gjord enligt konstens alla regler. Men tiden jag lagt ner på detta och den högst varierande kunskapsnivån och servicekänslan hos Klarnas kundtjänst får mig att ta avstånd från dem. Tyvärr, då jag tidigare talat varmt om klarna och flitigt nyttjat deras tjänster. Men allt har ett slut :)

Precis som mig alltså.
Skrattretande.

Jag förstår inte hur alla dessa tekniska problem kan ske under sommartid. Vi har alltså i tråden konstaterat att det är problem med Klarnas delbetalning, betalning, återbetalning, fakturabetalning och Klarna-kortet. Vad är det egentligen som fungerar hos de? Förutom den underbara supporten....

Instämmer helt, stressen och frustrationen som skapats från Klarnas inkompetens är bortom OK..
Varit likadan och alltid talat gott om de, men orkar inte med det här, och jag skulle endast "testa" kortet och dess funktionalitet.

Jag känner mig långt ifrån värdesatt som kund för tillfället.

Är betalo och billhopp spärrat för alla? Eller fungerar det för någon?

Fattar noll.

Har nyttjat ungefär 9000 kronor på mitt klarnakonto, har väntat och kontaktat kundtjänst flera gånger då det stått att mitt konto varit avslutat och att det inte finns någonting att betala i ett par månader. Då jag inte befunnit mig hemma i Sverige så har jag ej sett några fysiska fakturor/påminnelser...

Kundtjänst har noll koll...

Kan de verkligen kräva mig på påminelseavgifter osv när deras egen enkla, fantastiska tjänst/app är missvisande och inte fungerar???!

Fortfarande ingen faktura i appen dock....

Fick nyss mejl från Klarna:

Vi såg att du nyligen varit i kontakt med Klarnas kundservice.

För oss är det jätteviktigt att din kontakt med Klarna ska vara så smoooth som möjligt, men vi behöver din hjälp!

Därför har vi sammanställt några korta frågor som hjälper oss att ge dig en ännu smidigare upplevelse framöver.

Nu jävlar!

Precis som mig alltså.
Skrattretande.

Jag förstår inte hur alla dessa tekniska problem kan ske under sommartid. Vi har alltså i tråden konstaterat att det är problem med Klarnas delbetalning, betalning, återbetalning, fakturabetalning och Klarna-kortet. Vad är det egentligen som fungerar hos de? Förutom den underbara supporten....

Instämmer helt, stressen och frustrationen som skapats från Klarnas inkompetens är bortom OK..
Varit likadan och alltid talat gott om de, men orkar inte med det här, och jag skulle endast "testa" kortet och dess funktionalitet.

Jag känner mig långt ifrån värdesatt som kund för tillfället.

Jag kan i vart fall välja att delbetala det återbetalade köpet :) Alltid något. Snart gått en månad sedan jag inledde denna "tvist" och än ligger summan kvar på mitt klarna, om än pausad.

Min status som kund kommer upphöra snarast möjligt. Klarna förlorar en bra kund, som stundtals delbetalat men aldrig varit sen med en betalning eller krånglat på annat vis..

12 månader eller 24 trolov?

Jag kan i vart fall välja att delbetala det återbetalade köpet :) Alltid något. Snart gått en månad sedan jag inledde denna "tvist" och än ligger summan kvar på mitt klarna, om än pausad.

Min status som kund kommer upphöra snarast möjligt. Klarna förlorar en bra kund, som stundtals delbetalat men aldrig varit sen med en betalning eller krånglat på annat vis..

Den förmånen du, den ska du hålla hårt i ;) ;)

En månad för att lösa något sådant simpelt, och det är inte löst än?..
Och jag har hört att Klarnalönerna även ska ligga på hyfsade nivåer så man undrar vad de betalar deras anställda för..

Ja, alltså jag kommer undvika de till en större majoritet nu. Jag kommer behålla kortet (om de nu öppnar upp det för mig?) för en regnig dag, men jag kommer undvika deras betalningsalternativ. Vem har tid med det här om det blir något problem med betalningen? Inte jag.
Att de inte ens hör av sig när handläggningstiden är över 1 månad för att statusuppdatera visar vilken undermålig infrastruktur deras support har.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp