Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

...som kommer ta ditt ärende vidare till en ”behörig handläggare” som i sin tur återkommer med svar via mail, haha. Om 3-4 veckor. Själv väntar jag fortfarande på svar på en viss fråga. Har både pratat och chattat med dem. För ca 2 veckor sedan. Ännu inget svar...:/

Haha I don't TINK SO vah :cool:
Ska ringa och be de fixa det här imrg! Har inte tid att sitta och spekulera i en månad..

Men det är bra att alla pitchar in i tråden, känns som att vi kommer lite framåt i våra agendor åtminstone här i alla fall.

Klarna känns mer och mer som ett källarföretag. Bra på sälj och lur, men teknik och support håller källarnivå. Men det kanske är en del av affärskonceptet.

....och dessutom lägger till "Det är månadsbetalning babe".
Kortet har aldrig varit kopplat till kontot utan körde faktura som förstahandsval och har alltid kunnat ha faktura/delbetalning på Klarna i flera år. Har en extremt bra ekonomi, inga anmärkningar, skulder eller "synliga krediter ;)" så finns verkligen ingen anledning alls till att de ska neka såvida inte de själva har lagt en spärr (vilket de måste gjorde då betalningar från kortet fungerade förut). Men det du säger verkar logiskt också, i alla fall för ditt fall. Dock är det inte ok att Klarna gör så utan att meddela.
Måste få fråga en sak ( du behöver inte svara om du inte vill) varför använder du Klarna kortet om du har extremt bra ekonomi?? jag har ju aldrig haft bra relation till kreditkort,utan alltid shoppat tills kreditgränsen varit nådd och efter det inte kunnat betala för mig...så då har jag tyvärr alltid trott att kreditkort används bara av sådana som mig som måste dela upp allt...Men om du extremt bra ekonomi så varför?

Måste få fråga en sak ( du behöver inte svara om du inte vill) varför använder du Klarna kortet om du har extremt bra ekonomi?? jag har ju aldrig haft bra relation till kreditkort,utan alltid shoppat tills kreditgränsen varit nådd och efter det inte kunnat betala för mig...så då har jag tyvärr alltid trott att kreditkort används bara av sådana som mig som måste dela upp allt...Men om du extremt bra ekonomi så varför?
Exakt det jag också funderade på....

Jag använder inte Klarnakortet? :) Om tittar närmre så kan du se att jag skrivit testbetalningar. Det enda jag använder är AMEX för poängen.
Kreditkort används i stort sett av hela svenska samhället så tro inte att de är bara "sådana som dig".

Jag gillar dock konceptet som Klarna har kommit ut med och är intresserad av det är det så att jag vill använda gråzontjänsterna i framtiden vilket jag eventuellt kommer. Som ni säkert förstått är jag väldigt anti UC, jag ser ingen relevans alls att förfrågningar ska vara kvar i 1 år eller att avslutade krediter ska synas i 1 år. Förfrågningar bör försvinna på 1 månad och avslutade krediter bör försvinna så fort de avslutas.

För att det ska funka måste du ha två Paypal konton, varav det ena har ditt bankkonto angivet. Flödet är enligt följande:

Klarnakortet -> Paypal 1 (med Klarnakortet registrerat) -> Paypal 2 (med bankkonto registrerat) -> Bankkonto

Du gör helt enkelt som så att du loggar in på första paypal-kontot (Paypal 1) och väljer "Överföra". Där anger du mailadressen till andra paypal-kontot (Paypal 2) och vilken summa. Pengar dras då från Klarnakortet till Paypal 2. Du loggar sedan in på Paypal 2 och väljer "Överför till bankkonto".

Edit:
När man reflekterar över det kan det dock vara en bra idé att dela upp vald totalsumma att föra över så det dels inte är för stort belopp direkt eller att summorna är identiska vid varje överföring då detta ev. kan få Paypals (eller Klarnas) system att slå larm av olika skäl.

Det kan även vara en god idé att logga in på de olika Paypal-kontona via olika enheter, t.ex Paypal 1 via dator och Paypal 2 via mobilen (inte wifi).
Provade skapa ett till Paypal, funkade fint än så länge, 5000kr dragna fr Klarna och godkända av mitt första PP konto och nu överförda till mitt reggade bankkonto på första PP kontot. Så bara vänta antar jag...

Nån som vet om PayPal tillåter flera konton till samma person på samma adress?

Jag kanske är trög men jag har följt tråden och förstår inte vad det innebär med transaktionen från Klarna till sitt paypal och vidare konto.
Är det ett sätt att få kontanta pengar på ?

9,9% effektiv ränta på att dela upp betalningen under 1 år med Klarna-kortet.

9,9% effektiv ränta på att dela upp betalningen under 1 år med Klarna-kortet.
Var har du fått denna info ifrån. Jag hittar bara 19.9% gällande delbetalning på Klarnas vanliga 14-dagarsfakturor. Men gällande månadsfaktura kopplat till kortet hittar jag inget specifikt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp