Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Klarnakortet via klarna-appen

What!? Har ni godkänt genom att koppla bankkontot att Klarna får gå in och se hur mycket täckning ni har?
Jag har klarna konto (ej kortet) och har kopplat bankkonto och ser mitt kontonummer där och då men ett enkelt godkännande varje månad (med månadsfaktura) och minsta belopp (eller högre) belopp dras från mitt konto.
Men vet inte om klarna kan se hur mycket som finns på kontot.
Edit: det är väl som autogiro men tror man måste godkänna varje månad

Jag kan bara prata för min del, jag har satt stopp.
Äcklar mig på allt som har med lån och krediter att göra.
Betalar endast med kontanter idag.

Samma här vännen, men shit asså, vad jag stöter på patrull när jag vill betala med cash... :( Alltför många handlare, restauranger (Espresso House) vägrar ta emot mina små slantar... :(

Klarna kan omöjligt se bankkontots saldo, isåfall måste man nog köra en till BankID signering när man är inloggad på Klarna kontot och godkänna. Nåt annat låter inte lagligt.

Samma här vännen, men shit asså, vad jag stöter på patrull när jag vill betala med cash... :( Alltför många handlare, restauranger (Espresso House) vägrar ta emot mina små slantar... :(

2020 kommer kontanter nog helt vara borta.

Det är inte konstigt att cash plockas bort med tanke på hur samhället ser ut.
Det komplicerar dock det lite för oss.

Är Billhop och Betalo verkligen helt körda alternativ? Någon som till exempel har testat att köra kortet med tillfällig CVC som finns inne i appen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp