A
Astor
Gäst
Poäng: 0
Man har kortnumret i appen, så man kan knappa in det manuellt i betalterminalen...
Det där kan ju aldrig vara lagligt att göra?
Man har kortnumret i appen, så man kan knappa in det manuellt i betalterminalen...
Det där kan ju aldrig vara lagligt att göra?
Vad skulle vara olagligt med det? Jobbar själv i handeln och är inte speciellt ovanligt att man knappar in kortet manuellt om t.ex. chippet inte fungerar. Vad är egentligen skillnaden att knappa in kortnumret på en hemsida eller i en butik?
Det är ju skillnad om du har ett fysiskt kort i handen och knappar in kortnumret manuellt. Men i det här fallet uppfattar jag det som att du bara har kortnumret? Kommer jag över ditt kortnummer, så kan ju jag också handla på det.
Det är därför de är säkerhetsrutiner kring det där som ja skrev ovan
Tråkigt att det inte finns några förmåner kopplade till kortet, som exempelvis avbeställningsskydd eller reseförsäkring.
Men detta kanske kommer framöver?
I nuläget är ju det enda positiva med kortet att det inte tas upp på UC som en kredit.

Fick du något svar Anders ? Kommer upp samma för mig ?Någon annan som fått upp ett felmeddelande när ni ansökt om kortet? Typ, ”dina uppgifter kunde inte sparas, försök igen snart” Försöker nå Klarna men de är otroligt sega på att svara i appens chattfunktion...:/
Anders