Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Hej

Jag tog ut 20 000kr via Payson och hos Klarna kunde jag sen välja olika betalningsalternativ. Allting såg bra ut tills för några timmar sen då den blivit ändrad till 'Betalas' och inga alternativ dyker upp. Har försökt nå kundservice och fråga vad det beror på, men inget svar ännu. Hur ser det ut för er som också tagit ut via Payson?

Hej

Jag tog ut 20 000kr via Payson och hos Klarna kunde jag sen välja olika betalningsalternativ. Allting såg bra ut tills för några timmar sen då den blivit ändrad till 'Betalas' och inga alternativ dyker upp. Har försökt nå kundservice och fråga vad det beror på, men inget svar ännu. Hur ser det ut för er som också tagit ut via Payson?

Hur menar du?

Menar att summan blev upplagd som avbetalning för att sen ändras till Betalas vilket känns som att dem kräver summan snarast...

Kan ju vara någon bedrägerispärr från deras sida också. Får se vad dom säger.

Hur ser det ut för er andra som fört över från Klarna-kortet till Betalo eller Payson?

Menar att summan blev upplagd som avbetalning för att sen ändras till Betalas vilket känns som att dem kräver summan snarast...

Kan ju vara någon bedrägerispärr från deras sida också. Får se vad dom säger.

Du har valt månadskonto?

Hej

Ja vad tror ni händer egentligen när ni ringer Klarna och berättar om alla gråzoner? Ni tror inte att kundservice antecknar och skickar vidare?
Jag har sett flera inlägg nu där folk har diskuterat Payson med Klarna, vad ska man säga? Applåder att ni kontaktar sönder Klarna och meddelar de om tillvägagångssätt som inte bryter mot avtalet men som är ett sätt Klarna inte har tänkt att kortet ska användas på. Fortsätt så, så har ni snart förstört en riktigt bra produkt och gjort det till ett vanligt kreditkort istället. Rätt åt er allihopa som nu åker på betalningsalternativet "betalas".

Aldrig har jag varit med om i ett forum att forumet själva kommer på smarta sätt att använda produkten på för att sedan gå och meddela företaget som tillhandahåller produkten om det. Skvallerbytta bing bång.

Ja, sen kunde jag välja från 3-12 mån avbetalning. Sen blev Payson-transaktionen grönmarkerad och tillagd på månadsfaktura. Nästa gång jag kollar så har jag fått en notis på telefonen och den ligger under 'To-Do', 'Att betalas och hela summan. Känns som en bugg med tanke på de senaste svaren ni andra har fått.

Ja, sen kunde jag välja från 3-12 mån avbetalning. Sen blev Payson-transaktionen grönmarkerad och tillagd på månadsfaktura. Nästa gång jag kollar så har jag fått en notis på telefonen och den ligger under 'To-Do', 'Att betalas och hela summan. Känns som en bugg med tanke på de senaste svaren ni andra har fått.

Hur kan du tycka att det låter som en bugg efter att du har läst tråden?

Jo jag resonerar precis som du men man blir ju skraj av folks spekulationer om inkasso etc.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp