Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Precis ovanför fliken där du kan testa ditt köputrymme. Finns där ingenting får du vänta eller logga in senare då möjligheten dykt upp lite vartannat under dagen

Jag har "Klarna Konto, Dyra grejer och butiker".
Går jag in på Klara konto står det Ditt konto har avslutats.

Igår kunde jag inte ansöka om kortet nånstans i appen men idag kan jag det haha

Ja men lite nervöst ändå trots allt. Villkoren kan man ju tyda på olika vis. Som sagt, är ju inte så lite pengar. Och de hade gjort ganska stor nytta.
Ser att de har kundtjänst via tele 24h men någonting säger mig att det är bättre att ringa imorgon. Får jag noll förståelse så lär du råka ut för samma även om det är en mindre summa. Håller er uppdaterade.

Jag tar det säkra före det osäkra och avbryter min betalning i väntan på besked :)

Men är det alltså ingen som har fått svar eller i alla fall frågat Klarna om det är okej att föra över till Payson, Betalo etc?
Dom svarar ju dagtid på chatten med en svarstid på cirka 5 min.

Dom skriver: Man kan inte föra över pengar eller ta ut pengar med Klarna-kortet. Det du kan göra är att göra köp i alla de butikerna som stöder VISA-betalning

Kan inte eller får inte...? Uppenbarligem går det ju alldeles utmärkt att göra överföringar till ex Paysonkonto..:/

Dom skriver: Man kan inte föra över pengar eller ta ut pengar med Klarna-kortet. Det du kan göra är att göra köp i alla de butikerna som stöder VISA-betalning

Kan inte eller får inte...? Uppenbarligem går det ju alldeles utmärkt att göra överföringar till ex Paysonkonto..:/

Dom skriver även: Klarna-kortet är inga fysiska pengar, du kan inte ta ut pengar eller föra över pengar från Klarna-kontot till ett annat konto. den funktionen finns inte. Du kan bara handla med Klarna-kortet i de butiker som erbjuder betalning med Visa-kort.

Så skrev dom. Men funktionen kanske inte finns hos Klarna, men i Payson finns ju funktionen som gör att man dra över pengar från Payson från kortet.

Vårat kort har inte den möjligheten idag att erbjuda det men jag förstår din tanke och vill gärna lyfta det vidare som ett förbättringsförslag.
Idag fungerar vårt kort som så att man kan använda det vid köptillfällen i kassan hos vår butiker som vi samarbetar med. kortet används alltså för att definiera dina betalningar hos oss. Du kan alltså göra ett köp i en kassa och med ditt Klarna kort kan du då välja om du vill betala direkt (kopplat till ditt privata bankkort) eller om du vill betala en månad senare eller sista alternativet delbetala dina köp. Då kortet inte har fysiska pengar på sig så kan man inte göra uttag eller sätta in pengar på andra konton utan det är mer till för att välja betalningssätt hos oss på Klarna.
Men jag tar gärna din feedback vidare om förbättringsförslag! Något annat du fundera över ?

Hon på deras kundtjänst verkar verkligen inte förstå vad jag menar.
Svarar bara med generella automatiska svar, typ.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp