- Meddelanden
- 1 900
- Mottagna reaktioner
- 913
- Poäng
- 787
Köp man har gjort genom månadsfaktura kan flyttas till delbetalningskontot eller hur?Jag använder också klarna rätt mycket och tycker det är en jättebra tjänst också, men det finns vissa fallgropar man måste tänka på:
1. Delbetalningskontot görs nu om på framtida köp så du kan inte längre ha ett köp på avbetalning hur länge som helst, vilket är bra då man slipper de här evighetsköpen där det amorteras typ 20-30 kr per månad tex
2. Månadsfaktura är smidigt men TÄNK på att det du handlar för din månadsfaktura måste betalas ALLT som förfaller på den, finns inget "lägsta belopp" så därför tycker jag inte det är som ett kreditkort riktigt.
3.Med tanke på att snart halva Sveriges e-tjänster har klarna så försök att prioritera betalningen till klarna varje månad så man inte blir låst, blir nästan omöjligt att handla då så ett tips att betala i tid.
Det var väll de tipsen jag hade, och gällande köputrymmet så har jag kontaktat kundtjänst om detta, och de säger att krediten "byggs upp" allteftersom man handlar, så 20 mindre köp är "bättre" än 1 stort köp vad jag förstår.