Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Hej.

Ifall 9500 kr går igenom med testköp i klarna. Kan jag då säker att i affären att köp för 3000 kr går igenom med samsung pay?

Hej.

Ifall 9500 kr går igenom med testköp i klarna. Kan jag då säker att i affären att köp för 3000 kr går igenom med samsung pay?
Man kan aldrig vara 100% säker när det gäller Klarna och Klarnas köputrymme som ena dagen kan vara 10 000 kr och nästa dag 300 kr. Så har många skrivit här att de drabbas, för mig har det alltid funkat men jag har bara gjort små köp på max 500 kr åt gången.

För två dagar sedan så kunde jag göra köp för 14 000 kr på Klarna.
Idag när jag provade att göra ett testköp så kan jag inte ens köpa för något :facejoy:

Väldigt konstigt ändå för jag handlade inte något för två dagar sedan..

För två dagar sedan så kunde jag göra köp för 14 000 kr på Klarna.
Idag när jag provade att göra ett testköp så kan jag inte ens köpa för något :facejoy:

Väldigt konstigt ändå för jag handlade inte något för två dagar sedan..
Har du kontaktat kundsupport i chatten? Vad säger de?

Nej jag har inte kontaktat dom, vet ändå att man inte får något riktigt svar av dom.

Det konstiga är att det står medel fortfarande, så något borde man ju kunna köpa :facejoy:

Nej jag har inte kontaktat dom, vet ändå att man inte får något riktigt svar av dom.

Det konstiga är att det står medel fortfarande, så något borde man ju kunna köpa :facejoy:
Konstigt.

Jag har också medel, har haft 10000 att handla för enligt testköp. Har handlat några gånger för totalt 2750 kr. Nu när jag testa kan jag handla för ca 7000kr, så för stämmer det. Men man vet aldrig de kanske ändrar som de gör för vissa här.

Jag tog faktiskt kontakt med dom sen för jag tyckte att det var så himla konstigt att ena dagen hade jag 14 000 kr i utrymme och dagen efter 0 kr.

Det som dom hade som svar var att systemet gör en bedömning osv. Men jag fick inget svar på varför jag kunde ha 14 000 kr enda dagen och 0 kr andra dagen när jag inte ens hade använt kortet för något köp.

Än så länge står det fortfarande "Stort" på mitt köputrymme och då har jag både testat att tanka (ST1 har helt mobil betallösning nu fick jag lära mig idag) och handlade lite på Inet igår kväll för 6500kr med delbetalning på 12 månader.

Måste säga från första intryck känns det som en jätte smidig tjänst + har allt kopplat till apple pay och månadsfaktura. Precis som ett kreditkort även om det inte är ett riktigt kreditkort så är det det närmsta jag kommer till min sista anmärkning försvinner.

Kanske ger får man bättre betyg hos Klarna om man använder deras tjänst och har bra inkomst, i o m det är klarna på stortsett alla webbutiker idag och handlar alltid med mitt debit kort och inte haft några skulder till klarna på kanske 5-6 år.
Jag använder också klarna rätt mycket och tycker det är en jättebra tjänst också, men det finns vissa fallgropar man måste tänka på:

1. Delbetalningskontot görs nu om på framtida köp så du kan inte längre ha ett köp på avbetalning hur länge som helst, vilket är bra då man slipper de här evighetsköpen där det amorteras typ 20-30 kr per månad tex
2. Månadsfaktura är smidigt men TÄNK på att det du handlar för din månadsfaktura måste betalas ALLT som förfaller på den, finns inget "lägsta belopp" så därför tycker jag inte det är som ett kreditkort riktigt.

3.Med tanke på att snart halva Sveriges e-tjänster har klarna så försök att prioritera betalningen till klarna varje månad så man inte blir låst, blir nästan omöjligt att handla då så ett tips att betala i tid.
Det var väll de tipsen jag hade, och gällande köputrymmet så har jag kontaktat kundtjänst om detta, och de säger att krediten "byggs upp" allteftersom man handlar, så 20 mindre köp är "bättre" än 1 stort köp vad jag förstår.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp